اهمیت چهره‌های علمی در مذاکرات

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 اهمیت چهره‌های علمی در مذاکرات

اهمیت چهره‌های علمی در مذاکرات

ممتازنیوز: رئیس پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ضمن مطلوب ارزیابی کردن همایش بین المللی صنعت خودرو خواستار استفاده از نیروهای علمی در تعامل با خودروسازان بزرگ شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، محمدحسن شجاعی فر، با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو کشور می تواند روابط حسنه ای را بین ایران و خودروسازان برتر جهانی شود و با توجه به توافق صورت گرفته در مذاکرات گروه ۵+۱ و ایران و رفع تحریم صنعت خودرو می توان خوشبینانه به نتایج اینگونه همایش ها امیدوار بود.
وی با بیان اینکه باید در همکاری های آتی با خودروسازان جهانی به دنبال انتقال تکنولوژی ساخت خودروهای جدید بود، تصریح کرد: متاسفانه این امر پیش از این توسط افراد بنگاهی صورت می گرفت و از افرادی که اطلاعات علمی این کار را داشته اند استفاده نشده است و باید در این امر از افراد دانشگاهی در حوزه خودرواستفاده کرد.
رئیس کرسی ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: در قراردادهای پیشین با خودروسازان جهانی اشتباهاتی صورت گرفته است که باید از تداوم آن در همکاری با خودروسازان جهانی جلوگیری کرد.
شجاعی فرد با اشاره به آمادگی جنرال موتور برای همکاری با خودروسازان ایرانی تاکید کرد: علاوه بر این بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی که ما با آنها در ارتباط هستیم اعلام آمادگی کرده اند که با خودروسازان ایرانی در سطوح مختلف همکاری کنند ولی متاسفانه تمرکز ایران بر دو خودروساز جهانی باعث شد که بسیاری از فرصت های این حوزه به راحتی از دست برود.
وی افزود: بازار پرپتانسیل خودرو ایران با مشخصات کنونی که می توان آن را یکی از بی نظیر ترین بازارها برای خودروسازان برشمرد مهمترین عامل جذابیت حضور خودروسازان جهانی در ایران است و باید با تدبیری علمی و کارشناسانه از اشتیاق آنها در این حوزه بهترین بهره را برد.
رئیس پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌های ایران در همکاری با خودروسازان برتر جهانی باید با تداوم همکاری با این خودروسازان و تداوم اینگونه همایش‌ها به‌دنبال پیشرفت هرچه بیشتر صنعت خودرو و ارتقای کیفی آن بود.
کنفرانس بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.