اهم فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان مرکز

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان، ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش و همکاری با موسسات مردم نهاد فعال کشور و کمک به زندانیان و زندانها از اهم فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان مرکز است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران انجمن حمایت زندانیان موسسه خیریه و عام‌المنفعه‌ای است که بخشی از درآمد آن را کمک‌های مردمی، نهادها، سازمان‌ها و بخشی دیگر از تعریف فعالیت‌های اقتصادی تامین می‌شود.

**اهم فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان مرکز

ادامه همکاری ۵ ساله با سازمان ملل در راستای به کارگیری نیروهای متخصص کلینیک مثلثی و جلوگیری از بیماری‌های خاص در زندان‌های کشور و تحت پوشش داشتن ۵۰۰۰ خانواده زندانی و ارائه خدمات مادی و معنوی به آنان از قبیل پرداخت مستمری، کمک هزینه مسکن هزینه درمان و کمک هزینه تحصیلی فرزندان از اهم فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان است.

همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان ملل جهت اجرای طرح آموزش همسانان در زندان‌ها آموزش پیشگیری از ایدز توسط خانواده زندانی در سالن ملاقات زندان‌ها و ارائه خدمات معنوی به مددجویان شامل آموزش، مشاوره، خانوادگی و روان شناختی و مهارت‌های اساسی زندگی
تفاهم‌نامه با دفتر توسعه سازمان ملل در رابطه با پروژه بیماری‌های زندانیان مسئول از دیگر فهالیت‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان است.

از برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان ایجاد کارگاه‌ها تراش سنگ، تابلو فرش، میوه خشک و خیاطی جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان، ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش، برگزاری جشن حمایت و دریافت کمک از خیرین و برگزاری جشن ایتام جهت تقویت روحیه خانواده‌ها، فعالیت اقتصادی با ایجاد مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده و همکاری با شرکت اتوبوسرانی است.

همچنین همکاری با امور بانوان شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و کارآفرینان برتر، آزادی زندانیان نیازمند، اختصاص تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) به مددجویان واجد شرایط، همکاری با موسسات مردم نهاد فعال کشور و کمک به زندانیان و زندانها از اهم فعالیت‌های انجمن حمایت زندانیان مرکز است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.