اهواز در آستانه وضعیت قرمز / تحلیل خوزستان توسط گروه واکنش سریع وزارت

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تحلیل وضعیت شیوع کرونا در خوزستان با حضور گروه واکنش سریع کووید – ۱۹ وزارت بهداشت، گفت: اهواز در حال پیش رفتن به سمت وضعیت قرمز است.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش دو تا سه برابری موارد بیماری در استان خوزستان نسبت به هفته‌های گذشته، اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد بیماری در شهرهای مختلف خوزستان، شب گذشته به منظور تعیین و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، جلسه‌ای با حضور دکتر مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، در دشت‌آزادگان برگزار شد.

وی افزود: امروز جلسه‌ای نیز با حضور رئیس گروه واکنش سریع کووید – ۱۹ وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان ذی‌ربط در شادگان برگزار شد. هم‌اکنون نیز جلسه‌ای با حضور تیم واکنش سریع در حال برگزاری و وضعیت کل استان خوزستان در حال تحلیل است.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا تمام شهرهای خوزستان زرد و تعدادی نیز نارنجی هستند و اهواز در حال پیش رفتن به سمت وضعیت قرمز است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شاهد افزایش موارد ابتلا در جوانان و نوجوانان نیز هستیم که این مساله زنگ خطری برای ما و مردم است.

علوی ادامه داد: موارد ابتلا در روستاها نیز به دلیل برگزاری مراسم عزاداری افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیشترین دلیل ابتلا، شرکت در تجمعات، مراسم ترحیم و عروسی و ترددهای مکرر درون شهری است.

وی تصریح کرد: ساده‌انگاری شرایط، یکی از معضلات اساسی در تمام سطوح مدیریتی و اقشار مردم است در حالی برای مدیریت بیماری، باید پروتکل‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، شستشوی دست‌ها و جلوگیری از حضور در تجمعات به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.