اوباما از حق ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرد

جام جم آنلاین: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از حق ازدواج زوج های همجنس‌گرا حمایت کرد. وی نخستین رییس جمهوری آمریکاست که با شفافیت در مورد حق ازدواج زوج های همجنس‌گرا که در آمریکا یک سوژۀ جنجال برانگیز محسوب می‌شود، حمایت می کند.اوباما در گفتگو با شبکۀ “ای بی سی” با بیان اینکه مدت‌ها در این مورد تردید داشته است، گفت:پس از گفتگوهای بسیار با دوستان، اعضای خانواده، همسایگانم و خیلی ها، به این نتیجه رسیدم که باید دربارۀ این موضوع به طور شفاف و مستقیم موضع بگیرم و شخصا باید به حق ازدواج برای همجنس‌گراها اذعان کنم.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، سخنان اوباما در حالی مطرح می شود که تنها شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و بسیاری این اظهارات را یک حرکت تبلیغاتی می دانند.

این موضع گیری باراک اوباما با واکنش منفی میت رامنی که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب اصلی وی از حزب جمهوریخواه خواهد بود، روبرو شده است اما شهروندان آمریکا نظرات مختلفی در مورد موضع گیری جدید رییس جمهوری آمریکا بیان می کنند.

یکی از اهالی نیویورک معتقد است که این سخنان رای جامعۀ همجنس‌گراها را برای او جلب خواهد کرد. وی می گوید:ممکن است این اظهارات یک موقعیت از پیش برنده برای وی در پی داشته باشد.

یکی از شهروندان فلوریدا نیز می گوید:هر رییس جمهوری باید بداند که افراد در این باره نظرات متفاوتی دارند و فکر می کنم او با این اظهار نظر بر ابهامات در این مورد می افزاید.

در حال حاضر ازدواج برای زوج های همجنس‌گرا در شش ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا قانونی است. آخرین نظرسنجی که در این مورد انجام شده، همچنین نشان می دهد که ۵۰ درصد با قانونی کردن ازدواج این افراد در آمریکا موافق‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.