اوباما از دانشجویان خواست به سیاست روی آورند

۱۶اردیبهشت،

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن این که از دانشجویان خواست تا به سیاست روی آورند، گفت، بدون مشارکت عمومی گسترده، گروه‌های ذی‌نفع می‌توانند قوانین حمایت شده از سوی اکثریت را نقض کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه خلیج تایمز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی که در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه «اوهایو» داشت، به طور مستقیم به رد پیشنهاد اخیرش در خصوص کنترل خرید سلاح اشاره کرد. وی افزود که ذهنش کاملا مشغول تشویق شهروندان برای شرکت در سیاست است.

پیشنهاد این طرح از حمایت گسترده مردم آمریکا برخوردار بود اما در سنای آمریکا رد شد.

اوباما به دانشجویان گفت که آن‌ها باید در امور سیاسی شرکت کنند و بدبین شدن تنها فضا را برای لابی‌گرها و اشخاص با نفوذ آماده می‌کند تا هر کار که خودشان می‌خواهند در واشنگتن انجام دهند.

وی در میان ۵۷ هزار تن از دانشجویان حاضر در دانشگاه اوهایو که ۱۰ هزار تن از آنها فارغ‌التحصیل شده بودند، گفت: بدین صورت است که اقلیت بسیار کم قانون‌گذاران می‌توانند پیشنهاد قانونی را که با حمایت گسترده رای‌دهندگان روبرو شده، رد کنند.

گروه‌های حامی سلاح همانند “انجمن ملی اسلحه” به شدت علیه پیشنهاد‌های کنترل سلاح اوباما لابی کرده‌اند. اوباما این پیشنهادات را به دنبال تیراندازی که در مدرسه‌ای واقع در شهر نیوتاون ایالت کنتیکت رخ داد، مطرح کرده است.

اوباما و حامیانش اعلام کرده‌اند که این بر عهده رای‌دهندگان است تا نمایندگان منتخب خود را در خصوص این تصمیم مسئول به شمار آوردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به دانشجویان گفت: تنها شما می‌توانید این روند را تغییر دهید و الیته این امر مستلزم مشارکت شهروندی است.

وی افزود، با توجه به اتفاقهای اخیر چون بمب‌گذاری در مسابقات دو بوستون و تیراندازی در مدرسه ای در نیوتاون آمریکایی‌ها نشان دادند که چگونه می‌توانند به انجمن‌ها در رسیدگی به این فجایع کمک کنند.

باراک اوباما معمولا در فصل بهار در مراسم سخنرانی جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌ها شرکت می‌کند. سخنرانی دانشگاه اوهایو اولین سخنرانی وی از این دسته سخنرانی‌ها محسوب می‌شود.

قرار است وی در ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) در دانشکده “مورهوس” آتلانتا و در ۲۴ مه (۳ خرداد) در آکادمی “نوال” آناپولیس سخنرانی کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.