اوباما از فرمانده ناتو در افغانستان حمایت کرد ” iبه ژنرال آلن ایمان دارم”

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

google-23.jpg

در پی انتشار یافتن گزارش تفسیری‌هائی از تبادل “ایمیل‌های نامناسب” میان ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان و یکی از زنان پرونده رسوایی اخلاقی پترائوس رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که iبه ژنرال آلن “ایمان” دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: “رئیس جمهوری آمریکا برای ژنرال آلن و خدماتش iبه کشور و افغانستان ارزش قائل است. رئیس جمهوری طبق تقاضای وزیر دفاع، نامزدی ژنرال آلن iبه عنوان فرمانده نیروهای ناتو در اروپا را فعلا متوقف کرده تا تحقیقات وزارت دفاع درباره او iبه پایان برسد.”

کارنی افزود: در حال حاضر رئیس جمهوری آمریکا ژنرال ژوزف دانفورد را iبه سمت فرماندار نیروهای ائتلاف در افغانستان برگزیده است.

وی همچنین از خبرنگاران خواست از ماجرای ژنرال پترائوس و ژنرال آلن iبه این “استنباط کلی نرسند” که در ارتش آمریکا چنین مشکلات فرهنگی وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مطمئن است که مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، وزیر دفاع و وزارت دفاع می توانند مطابق با خواسته وی کارشان را انجام دهند.”

این در حالی است که گفته می گردد ژنرال آلن با خانم جیل کلی، که ایمیل‌های تهدید آمیز معشوقه پترائوس منجر iبه افشای رسوایی اخلاقی این ژنرال آمریکایی شد، نامه‌های الکترونیکی رد و بدل می‌کردند و در آن با هم مغازله می کردند.

ژنرال آلن ارتکاب هر گونه عمل نادرستی را تکذیب کرده است.

سرهنگ پیتر منصور، از دوستان نزدیک پترائوس iبه شبکه خبری بی.بی.سی گفت: “فکر نمی کنم ژنرال پترائوس برای تغییری که در زندگیش بوجود آمده بود از نظر روحی و روانی آماده بود. پترائوس فکر می‌کرد که آماده است، اما وقتی که iبه سازمان سییا ملحق شد، هر چند شغل فوق‌العاده‌ای بود، متوجه شد که از دوستان خود دور افتاده است.”

وی افزود: “ژنرال پترائوس کسی را نداشت که با او بدود و iبه او اعتماد کند و وقتی که تشنه معاشرت بود و در نقطه ضعفی در زندگی قرار داشت، پائولا برادول خودش را iبه او نزدیک کرد.”

منصور گفت که هالی پترائوس، همسر پترائوس از دست شوهرش عصبانی است و ژنرال پترائوس هم از کاری که کرده بسیار متاسف است.

به گفته منصور نسبت iبه کارها و تلاش‌هایی که ژنرال در جنگ عراق انجام داده، این اتفاق در آینده کمرنگ جلوه خواهد کرد.

پنتاگون می گوید ۲۰ تا ۳۰ هزار مدرک از ژنرال آلن پیدا کرده است که در آنها “امکان پیدا کردن ایمیل‌هایی نامناسب” بین ژنرال آلن و خانم کلی وجود دارد.

ژنرال آلن ۵۸ ساله، در سال ۲۰۱۱ پس از اینکه ژنرال پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا شد، پست فرماندهی نیروهای ائتلاف در افغانستان را iبه عهده گرفت.

قرار بود آلن روز پنجشنبه در جلسه سنا برای پذیرفتن پست فرماندهی کل نیروهای ناتو در اروپا شرکت کند اما iبه دستور لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا این انتصاب فعلا iبه تعلیق درآمده است.

در بیانیه کمیته خدمات نظامی سنا آمده است: اعضای انتظار داشتند که انتقال فرماندهی نیروهای ائتلاف در اروپا تا ماه مارس سال آینده صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.