اوباما باعث تضعیف آمریکا شده است/برای توقف برنامه هسته ای ایران تلاش می کنم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، “میت رامنی” رقیب انتخاباتی “باراک اوباما” مدعی شد قرن بیست و یکم باید قرن قدرت نمایی آمریکا باشد.

وی در سخنرانی خود در جمع کهنه سربازان ارتش آمریکا در شهر رنو واقع در ایالت نوادا وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر سیاست خارجی این کشور را دستخوش تحولی عمیق خواهد کرد.

 

رامنی با انتقاد از سیاست خارجی دولت اوباما، وی را مسئول تضعیف قدرت آمریکا در جهان دانست و گفت: ابایی از به رخ کشیدن قدرت آمریکایی ندارم.


وی همچنین از شدت عمل سیاست خارجی دولت خود در برابر کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین خبر داد و مدعی شد از هر وسیله ای برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.

 

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در این هفته راهی سفر شش روزه ای به اروپا و خاورمیانه شود. وی در روز پنج شنبه با “دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس در لندن دیدار و در افتتاحیه بازی های المپیک در این شهر شرکت می کند.

 

سرزمینهای اشغالی مقصد بعدی رامنی است و وی روز یکشنبه با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار خواهد کرد. رامنی در نهایت پس از دیدار با “دونالد توسک” نخست وزیر و “برونیسلاو کوموروفسکی” رئیس جمهوری لهستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه به آمریکا بازمی گردد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.