اوباما بسته کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را قانونی کرد

رئیس جمهور آمریکا برای عقب نماندن از رقیب جمهوریخواه خود که فردا وارد فلسطین اشغالی خواهد شد بسته کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه در آستانه سفر میت رامنی، رقیب جمهوری خواه خود، به فلسطین اشغالی، حمایت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

در حالی که رامنی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا قرار است در پایان هفته از اسرائیل دیدن کند، اوباما با لابی طرفدار اسرائیل آیپک و تعدادی از نمایندگان پارلمانی آمریکا در کاخ سفید دیدار و قانونی را برای تقویت همکاری های امنیتی و دفاعی با اسرائیل امضا کرد.

اوباما در این دیدار همچنین بر حمایت همیشگی واشنگتن از اسرائیل تاکید کرد.

اوباما با تاکید بر حمایت تغییر ناپذیر آمریکا از اسرائیل، اعلام کرد این قانون با تایید امکان دسترسی بیشتر اسرائیل بر سلاح ها و مهمات آمریکایی، تعهد همیشگی ما را درباره امنیت اسرائیل نشان می دهد.

اوباما همچنین از مشارکت بیشتر آمریکا در سامانه ضد موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین به مبلغ هفتاد میلیون دلار که پیشتر در ماه مه لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا آن را اعلام کرده بود، استقبال کرد.

اوباما درباره گنبد آهنین که قرار است اسرائیل را در برابر موشک های جنبش اسلامی شیعی حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، محافظت کند، و آمریکا پیشتر دویست و پنج میلیون دلار به آن کمک کرده است، اطمینان داد « این برنامه برای امنیت اسرائیل حیاتی است و کارآمدی آن اثبات شده است.

اوباما همچنین خاطر نشان کرد من امیدوارم هنگام امضای این قانون همه دنیا درک کند که همه ما آمریکایی ها، اعم از جمهوری خواه یا دمکرات، به چه میزان درباه دوستان خود و امنیت آنها متعهد هستیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.