اوباما به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اذعان کرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

استاددانشکده خبر گفت: اشاره اوباما به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حرام بودن تولید سلاح‌ هسته‌ای و کشتار جمعی، به نوعی اذعان رئیس جمهور آمریکا بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با بیان اینکه اظهارات اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل را می‌توان تلاش آمریکا برای نزدیکی به ایران تلقی کرد، اظهارداشت: اشاره اوباما به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حرام بودن تولید سلاح‌ هسته‌ای و کشتار جمعی، به نوعی اذعان رئیس جمهور آمریکا بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه باراک اوباما چراغ سبزی به نهادهای دیپلماسی خود برای تعامل سازنده با ایران داده است، گفت: شاید از سویی بتوان این گفتگوها را گامی مثبت دانست، اما از سوی دیگر نباید زیاد نسبت به سیاست‌های آمریکا خوشبین بود، چرا که سیاست خارجی آمریکا تابعی از سیاست‌های لابی صهیونیستی است و این رژیم غاصب اجازه نمی‌دهد روابط ایران با آمریکا به حد قابل قبولی رسد.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده تا ایران را به ساخت بمب هسته‌ای متهم کند و در این راستا نیز اقدامات رسانه‌ای بسیار قوی‌ای انجام داده است.

این کارشناس سیاسی با توجه به اظهارات باراک اوباما گفت: صداقت آمریکا در سخنان خود زمانی محقق می‌شود که شاهد گام‌های عملی از سویشان باشیم.
 
هانی‌زاده با توجه به واکنش منفی سناتورهای آمریکایی و “بنیامین نتانیاهو” مبنی بر دروغین بودن کلام ایران در مذاکرات اظهار داشت: اول وزیر رژیم صهیونیستی از سالیان قبل علیه جمهوری اسلامی ایران دست به مانورهای سیاسی و تبلیغاتی بسیار زده و تحت هیچ شرایطی قانع نمی‌شود که واقعیت‌های موجود در جهان و ایران را بپذیرد.

استاد دانشکده خبر در خصوص نوع برخورد رژیم صهیونیستی در برابر ایران گفت: شیوه بنیامین نتانیاهو ایجاد ترس و نگرانی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها با داشتن بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای همواره امنیت منطقه و جهان را با مخاطره مواجه می‌کنند گفت: لذا در درجه اول رژیم صهیونیستی باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی بپیوندد در غیر این صورت چنین واکنش‌هایی از سوی اول وزیر رژیم صهیونیستی از نظر ملت‌های جهان فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.