اوباما در انتخابات زودهنگام آمریکا رای خود را به صندوق انداخت

EN1.jpg

باراک اوباما اولین رئیس جمهوری تاریخ آمریکاست که در انتخابات زودهنگام شرکت می‌کند. وی با این اقدام تاریخی خود تلاش کرد آمریکایی‌های بیشتری را به رای دادن تشویق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در شیکاگو در فضایی صمیمی رای خود را به صندوق انداخت. وی حتی با تعدادی از حاضران عکس یادگاری گرفت و از هموطنانش خواست که در انتخابات شرکت کنند.

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا که پیش از همسرش رای خود را به صندوق انداخت، با حضور در برنامه تلویزیونی جیمی کیمل به دفاع از مواضع باراک اوباما پرداخت و از رای دهندگان خواست بیدار شوند و رای دهند و برای چهار سال دیگر به همسرش اعتماد کنند.

میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ایالت اوهایو را برای ادامه رقابت انتخاباتی برگزید.

هر چند بعد از سومین و آخرین مناظره تلویزیونی بین رامنی و اوباما، نظرسنجی‌ها از پیش بودن نسبی اوباما خبر می‌دادند اما طی این چند روز رامنی موفق شده نظر تعداد بیشتری از بانوان آمریکایی را برای رای دادن به خود جلب کند و در جذب منابع و حامیان مالی در ماه اکتبر نسبت به رقیب دمکرات خود پیشی گرفته است. هر چند هنوز در مجموع، اوباما از این حیث برتر است.

گفته می‌شود این یکی از پرخرج ترین مبارزات انتخاباتی آمریکا بوده هر کدام از نامزدها هر کدام حدود یک میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

رقابت فشرده و شانه به شانه خواهد بود اما در این بین، آنچه مسلم است اینست که ایالت اوهایو یکی از ایالت‌هایی است که نقش تعیین کننده‌ای در تعیین میهمان جدید کاخ سفید خواهد داشت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه‌شنبه ششم نوامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.