اوباما لایحه‌های توافق مالی و دفاعی سال آینده آمریکا را امضا کرد

۱۴م دیماه ،

ap1-69.jpg

باراک اوباما لایحه دفاعی ۶۳۳ میلیارد دلاری آمریکا برای سال آینده میلادی را که شامل تقویت تدابیر امنیتی در تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان است، امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ‌باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که این لایحه را به سبب بعضی نگرانی‌ها از جمله محدودیت‌ بر اختیار وی به منظور انتقال متهمان تروریست از زندان گوآنتانامو به مدت یک سال وتو خواهد کرد.

اما اوباما اظهار داشت که اگرچه هم‌چنان با بعضی بخش‌های این لایحه مخالف است لزوم تمدید اعتبارات و اختیارات دفاعی حیاتی به قدری اهمیت دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

این لایحه شامل اعمال کاهش بر هزینه‌های دفاعی است که رئیس جمهوری آمریکا و جمهوری خواهان کنگره این کشور در ماه اوت ۲۰۱۱ در کنار مسائل دیگری نظیر پایان جنگ عراق و خروج سربازان آمریکایی از افغانستان بر سر آن توافق کردند.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا لایحه اجتناب از پرتگاه مالی را که به افزایش مالیات برای ثروتمندان آمریکا پرداخته و در عین حال کاهش‌های مالیاتی بخش عمده خانواده‌های آمریکایی را حفظ می‌کند، امضا کرد.

این لایحه که سبب جلوگیری از سقوط در پرتگاه مالی شد همچنین به تمدید مزایای بیمه بیکاری که در شرف انقضا بوده و همچنین جلوگیری از کاهش بازپرداخت‌های بهداشت و درمان به پزشکان و تاخیر دوماهه میلیاردها دلار کاهش هزینه در برنامه‌های داخلی و دفاعی پرداخته است.

اواخر روز سه شنبه مجلس نمایندگان آمریکا ۲۴ ساعت پس از اینکه مجلس سنا با رای ۸۹ به ۸ این لایحه را تصویب کرد با ۲۵۷ رای موافق و ۱۶۷ رای مخالف آن را تصویب کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.