اوباما مجبور به مصالحه هسته ای با ایران است/نتانیاهو استاد باج خواهی از باراک

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی “لس آنجلس تایمز” به چالشهای موجود بر سر راه آمریکا در صورت پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و می نویسد : در صورت پیروزی اوباما یا آمریکا بر سر مسئله هسته ای ایران با این کشور وارد یک معامله شده و ایران هسته ای را با سطحی از غنی سازی اورانیوم خواهد پذیرفت و یا اینکه مجبور خواهد شد به ایران حمله کند، اما کارشناسان سیاست خارجی معتقدند آمریکا برای جلوگیری از بروز یک جنگ گسترده با ایران تلاش خواهد کرد با ایران هسته ای مصالحه کند.

روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز”  به اظهارات انتخاباتی ” پل رایان ” معاون ” میت رامنی” نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و به نقل از وی در دفاع از پل رامنی نوشت : ایران هسته ای بزرگترین تهدید سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا است.

دیگر روزنامه آمریکایی یعنی ” واشنگتن پست” با پرداختن به خبر قطع روابط دیپلماتیک کانادا با ایران با استناد به خبر خبرگزاری مهر به نقل از سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نوشت در پی این اقدام کانادا انتظار آن می رود که برخی دیگر از کشورها هم همسو با کانادا اقدام مشابهی را انجام دهند.

خبرگزاری “رویترز” به نقل از ” بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره تعیین خطوط قرمز برای برنامه هسته ای ایران خبر داد.

روزنامه آمریکایی “نیویورک پست” نیز با پرداختن به ناکارآمدی سیاستهای دولت اوباما در قبال خلاء قدرت در عراق و افزایش نفوذ ایران در این کشور و همچنین با اشاره به روی کار آمدن حکومتهای اسلامی در کشورهای خاورمیانه بعد از انقلاب های عربی بر خلاف میل آمریکا، سیاست خارجی اوباما رئیس جمهور آمریکا را شکست خورده و دست های او را خالی خواند. 

در پی افزایش تهدیدهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران، روزنامه انگلیسی ” گاردین ” از آماده شدن رژِیم صهیونیستی برای مقابله حملات تلافی جویانه ایران خبر داده و نوشته است با این منظور مقامات رژیم صهیونیستی در حال تقویت آذوقه غذایی در پناهگاهها و استقرار سیستم های ضد موشکی بیشتر هستند.

روزنامه انگلیسی” دیلی تلگراف ” هم با توجه به امتیازهای اخیرداده شده به رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا در پی تهدیدهای نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر حمله نظامی به ایران ضمن اذعان به توخالی بودن این تهدیدها ، نخست وزیر این رژیم را استاد امتیازگیری سیاسی و دیپلماتیک از آمریکا با توسل به تهدید خواند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.