اوباما: نتانیاهو فردی ترسو است

۲۶م دیماه ،

مقاله نویس مشهور آمریکایی گزارشی از نگاه کاخ سفید و شخص اوباما در خصوص عملکرد نتانیاهو منتشر کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، جروزالم پست نوشت: جفری گلدبرگ مقاله نویس بانفوذ آمریکایی، در گزارشی نوشته است: رئیس جمهور آمریکا در مکالمات خصوصی خود بارها اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو اول وزیر رژیم صهیونیستی حتی قادر به تشخیص مصالح اسراییل نیز نمی باشد و با سماجت در شهرک سازی در اراضی اشغالی به سمت انزوای سیاسی کامل پیش می رود.
گلدبرگ نوشت: در پی واکنش ها به رای شورای امنیت سازمان ملل در ۲۹ نوامبر مبنی بر پذیرش فلسطین به عنوان یک ناظر غیرعضو در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۳۰۰۰ واحد مسکونی می سازد که حتی از خطوط سبز خود فراتر می رود.
جروزالم پست که پیوسته خبرها فرمان های نتانیاهو را در خصوص ادامه شهرک سازی ها پوشش می داد امروز سه شنبه نوشته های جفری گلدبرگ را به نقل از بلومبرگ درج کرد. وی که در ارتباط نزدیک با اوباما و در جریان مکالمات خصوصی وی قرار دارد، نوشت: باراک اوباما که تقریبا تنها کسی است که روابط مستمر و نزدیک با نتانیاهو داشته است، پس از شنیدن تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر تشدید شهرک سازی ها در کرانه باختری، حتی ذره ای خود را ناراحت نکرد.
وی گفت: اینگونه رفتارها از نتانیاهو امری بسیار عادی می باشد. چنین تصمیم هایی بخشی از آن چیزی است که از نتانیاهو به طور معمول انتظار می رود. او آموخته است که هر چیزی اتفاق افتاد به چشم سیاست اسرائیل ستیزی ببیند و با آن به مبارزه بعضیزد.
شهرک سازی ها کرانه باختری را از پایتخت خود در شرق اورشلیم جدا می کند و تنفرها از اسراییل را افزایش می دهد.
کاخ سفید از همان ابتدا با توسعه شهرک سازی ها مخالفت نمود و اعلام کرد: این اقدامات معمولاً نتیجه عکس دارد و سبب می گردد مسیرها برای مذاکره مستقیم مسدود شود و در نهایت دستیابی به یک راه حل مشترک بین دو دولت را سخت می کند.
اوباما در اظهارات پیشین خود بارها گفته است: “نتانیاهو اسراییل را به سمت انزوای کامل پیش می برد. در مسایل مربوط به فلسطین، نتانیاهو فردی عاجز و ترسو می باشد. وی یک رهبر چالش ناپذیر سیاسی است که حاضر نیست از پایتخت سیاسی فلسطین به عنوان محلی برای توافق دوجانبه استفاده کند.”


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.