اوباما و استراتژیست‎‌های غربی فهمیدند بدون حضور ایران تحولی در منطقه به وجود نمی‌آید

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما و استراتژیست‌های غربی فهمیدند که بدون حضور و نقش ایران هیچ تحولی در منطقه به وجود نمی‌آید بنابراین برای حل معضلات منطقه ناچارند به ایران روی بیاورند.

“حسین متفکر” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره دیپلماسی دو گانه غرب در قبال ایران اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی در منطقه امنیت ر‍‍‍ژیم جعلی صهیونیستی به مخاطره افتاد، همچنین منافع نامشروع آمریکا به چالش کشیده شد و تمامی این مسائل به دلیل اسلام نابی بود که از اندیشه‌های امام خمینی(ره) در این منطقه به وجود آمد. 
 
وی افزود: آمریکایی‌ها و به ویژه اوباما از یک سو برای تامین خواسته‌های گروهی و حزبی خودشان و از سوی دیگر برای توجیه مردم آمریکا و حفظ پیروزی‌ دموکرات‌ها ناچار هستند از صهیونیست‌ها حمایت کنند. 
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: اوباما و استراتژیست‌های غربی فهمیدند که بدون حضور و نقش ایران هیچ تحولی در منطقه به وجود نمی‌آید بنابراین برای حل معضلات منطقه ناچارند به ایران روی بیاورند، از این رو  سیاست دوگانه که شامل تامین منافع آمریکا و حفظ امنیت رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه است را در دنبال می‌کنند. 
 
متفکر ادامه داد: آمریکایی‌ها علاقه‌ای ندارند که حتما منافع و نظرات کشورمان را تامین کنند، گرچه ایران توانسته نظر خود را به خوبی به آنها بفهماند. 
 
وی در ارتباط با فشار دولت‌های غربی و آمریکا بر ایران به دلیل حفظ منافع رژیم جعلی صهیونیستی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در استراتژیک امنیت ملی‌شان، این رژیم جعلی را به عنوان ایالت پنجاه و یکم خود حساب می‌کنند. 
 
این کارشناس مسائل سیاست خارجی اضافه کرد: به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها در حاکمیت آمریکا و در اختیار داشتن رسانه‌های گروهی جامعه جهانی، این کشور ناچار است همیشه منافع و امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را در نظر داشته باشد. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ سیادت و برتری آمریکا در صحنه جهانی، تامین امنیت رژیم جعلی صهیونیستی، برخورد با کشورهایی از جمله ایران و همچنین تهدید منافع ملی خود که آن را منافع جهانی نامیده‌اند، از جمله مواردی است که باعث اختلاف‌ نظر بین دولت و اعضای کنگره آمریکا شده است. 
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.