اوج خلاقیت کودکان در چه سنی است؟

۱۴ام بهمن ،

خلاقیت فرایندی شناختی است که دستاورد آن تازه و ارزنده است و از ویژگی‌های مهم انسان کارآمد است.

علیرضا محمدی آریا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: خلاقیت از عوامل پیشبرنده جوامع محسوب می گردد زیرا خلاقیت با رشد همه جانبه در ارتباط است.
 
وی گفت: افزایش خلاقیت تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله خانواده و نظام‌های آموزشی است و مانند سایر ویژگی‌های انسان کارآمد، خانواده نقش بسیار مهمی در افزایش خلاقیت کودکان دارد.
 
**دوره ۳تا۶ سال یکی از دوره‌های اوج خلاقیت کودکان  
 
علیرضا محمدی آریا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دوره ۳ تا ۶ سال یکی از دوره‌های اوج خلاقیت کودکان محسوب می گردد.
 
محمدی آریا در ادامه بکن نکن های مکرر را مانع رشد و خلاقیت کودکان عنوان کرد وافزود: نکته بسیار مهم بمنظور افزایش خلاقیت کودکان، آمادگی والدین است.
 
وی در خصوص خلاقیت کودکان گفت: خلاق بودن فرزندان مانند هر پیشرفت دیگری هزینه بر است به عبارت دقیق تر فرزند خلاق را نمی توان سرکوب یا تحمیل کرد، علاوه بر آن فرزندان خلاق یا اشخاص خلاق در هر سیستمی باشند ایده‌های تازهی مطرح می کنند که تحمل و پذیرش آنها برای اعضا آن سیستم به راحتی نیست و بنابراین با توجه به نقش مهم والدین در افزایش خلاقیت کودکان، پیشنهاد می گردد والدین عزیز ابتدا آمادگی لازم برای پرورش خلاقیت فرزندان را کسب کنند تا بتوانند زمینه ساز رشد خلاقیت فرزندان خود باشند.
 
وی در پایان مطالعه، بهره مندی از کلاسهای علمی، کاربردی و مفید و تعادل مثبت با خانواده‌های موفق را از دیگر علل آماده سازی والدین دانست./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.