اوراق سلف نفتی اعتبار میدان‌های مشترک را تامین می‌کنند

۰۸م آذر ،

Amir Pourmand (7 of 21)-1.jpg

وزیر نفت از آغاز عرضه اوراق سلف نفتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران پرداخت اصل و سود این اوراق را تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی، وزیر نفت با اشاره به اینکه فروش اوراق سلف نفتی در آینده ای نزدیک انجام می گردد، گفت: با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم این اوراق با استقبال خوب مردم به فروش برسد.

وی با بیان این که شرکت ملی نفت ایران به عنوان فروشنده اوراق سلف نفتی متعهد است در زمان سررسید فروش به تعهدهای خود عمل کند و این اوراق باید بازپرداخت شود، افزود: اوراق سلف نفتی تنها برای میدان های مشترک عرضه می گردد.

وزیر نفت پیش از این نیز از صدور مصوبه انتشار یافتن اوراق سلف نفتی در دولت خبر داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت، بر اساس بند “ر” ماده ۱-۱ لایحه بودجه سال ۹۱ ، وزارت نفت به وسیله شرکت های زیرمجموعه، منوط به تعهد و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت ارزی، ریالی و یا صکوک نفتی از محل منابع داخلی شرکت های یاد شده اجازه دارد، با مسئولیت وزیر و مدیرعامل شرکت مربوط و با رعایت قوانین و مقررات در سقف پنج میلیارد دلار اوراق یادشده را به فروش برساند.

فروش اوراق بهادار سلف نفتی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر در صنعت نفت تعریف شده و قرار است با اجرای این روش، سرمایه کلان و جزء اشخاص حقیقی و حقوقی در این صنعت به کار گرفته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.