اوزه‌بیو: رونالدو بهترین بازیکن جهان است ولی مسی این‌جهانی نیست

۱۳م اسفند ،

ozebio22122011-2.jpg

اسطوره فوتبال پرتغال کریستیانو رونالدو را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان می‌داند ولی دربارهٔ مسی می گوید، او زمینی نیست و از سیاره دیگری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نام ستاره‌های فوتبال جهان با گذشت زمان از ذهن‌ها زدوده نخواهد شد. ستاره‌ها هیچ‌گاه به خاموشی نمی‌روند؛ هر چند غبار زمان روی آنها بنشیند. اوزه‌بیو یکی از این نام‌هاست که در جام جهانی ۱۹۶۶ با درخشش خود پرتغال را به مقام سوم جهان رساند و به عنوان بهترین بازیکن جام‌جهانی انتخاب شد.

اوزه‌بیوی ۷۱ ساله جزو ۱۰ بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیاست. او در ۶۱۴ بازی که با پیراهن بنفیکا انجام داد، ۶۳۸ گل را به ثمر رساند و رکوردی دست نیافتنی را از خود به جا گذاشت. او اکنون به عنوان سفیر ورزشی فوتبال فعالیت می‌کند.

سایت عربی “کوره” گفت‌وگویی اختصاصی با این اسطوره فوتبال پرتغال انجام داده است که در زیر می‌آید:

ابتدا دربارهٔ وضعیت سلامتی خودتان صحبت کنید، بهتر شده‌اید؟

خوشبختانه شرایط جسمانی‌ام بسیار بهتر شده است و الان فعالیت‌های روزانه‌ام را به خوبی و بدون مشکل انجام می‌دهم. از تمام کسانی که در این مدت از احوالم جویا شدند، تشکر می‌کنم. الان در آفریقا هستم. چند روز دیگر به پرتغال برمی‌گردم و بعد از آن به میامی می‌روم.

لیگ قهرمانان اروپا به مراحل حساس خود رسیده است. رقابت‌های امسال را چگونه می‌بینید؟

همه می‌دانند که رقابت در لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت است. هر ۱۶ تیم راه‌یافته به یک هشتم نهایی انگیزه بالایی برای رسیدن به فینال دارند. انتظار داشتم بارسلونا به فینال صعود کند، اما کار این تیم با شکست دو بر صفر برابر میلان بسیار سخت شده است. دربارهٔ رئال‌مادرید و منچستریونایتد هم باید بگویم که دو تیم در سطح یکسانی می باشند اما پیروزی ارزشمند رئال برابر بارسلونا در جام حذفی می‌تواند برگ برنده آنها برابر شاگردان فرگوسن باشد. بازیکنان رئال با پیروزی برابر بارسلونا در شرایط روحی بسیار خوبی قرار گرفته‌اند که این مطمئنا می‌تواند به آنها کمک کند. نباید فراموش کنیم که امسال تیم‌های بزرگی دیگری چون بایرن‌مونیخ و یوونتوس وجود دارند که عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. سخت است که با وجود این تیم‌ها بتوان قهرمان را مشخص کرد.

درباره بارسلونا و رئال‌مادرید حرف زدید. بازی دیروز را چگونه دیدید؟

بر این باورم که حساسیت بازی دیروز به اندازه بازی هفته‌ قبل در جام حذفی نبود. هر دو مربی به بازیکنان اصلی خود استراحت دادند. قبل از این تا حدود بسیاری تکلیف رقابت‌های لیگا مشخص شده است. با این حال بارسلونا برای خارج شدن از بحران کنونی به پیروزی احتیاج داشت.

مقایسه مسی با رونالدو به بحث داغ چند سال اخیر رسانه‌ها و محافل ورزشی تبدیل شده است، شما چه نظری دارید؟

هر دوی آنها بسیار خوب و کاملا حرفه‌ای می باشند. بر این باورم که رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان است اما مسی از سیاره دیگری است. او زمینی نیست.

شما ۱۵ سال در بنفیکا درخشیدید و عنوان‌های بسیاری را با این تیم به دست آوردید. شرایط این تیم را در حال حاضر چگونه می‌بینید؟

بنفیکا از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال پرتغال است و الان با پورتو رقابت تنگاتنگی در صدر جدول رده‌بندی دارد. امیدوارم که در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد. متاسفانه مشکلات مالی همواره از دلایل ناکامی این تیم در رقابت‌های اروپایی بوده است. البته باید این را بگویم که این مشکل فقط مختص به بنفیکا نیست.

همواره از ژوزه مورینیو به نیکی یاد می‌کنید. دربارهٔ آقای خاص صحبت کنید؟

ژوزه مورینیو نه تنها از نظر تاکتیکی که از نظر رابطه با بازیکنان تیمش فوق‌العاده‌ است. این را هر بازیکنی که با او کار کرده تایید می‌کند. ژوزه بسیار باهوش است. اگر نگویم بهترین مربی حال حاضر فوتبال جهان است، مطمئنا خواهم گفت که یکی از بهترین‌هاست.

درباره تیم ملی فوتبال پرتغال حرف بزنیم. آیا این تیم می‌تواند با بازیکنان کنونی در جام جهانی ۲۰۱۲ برزیل قهرمان شود؟

عملکرد تیم بهتر شده است با این حال جزو نامزدهای اصلی قهرمانی در برزیل نیست. من نیز همچون دیگر مردم پرتغال چشم‌انتظار درخشش تیم محبوبم هستم. امیدوارم که پرتغال با کریستیانو رونالدو غافلگیر‌کننده ظاهر شود و عنوان قهرمانی را به دست آورد. این رویای من است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.