اوضاع اقتصادی منطقه یورو بهبود نمی یابد

میزان بیکاری در منطقه یورو به یازده درصد جمعیت فعال رسیده است که معادل هجده میلیون نفر متقاضی کار در این منطقه است.

به گزارش  سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)، مجموع بیکاران منطقه یورو از کل جمعیت کشوری نظیر هلند بیشتر است. بانک مرکزی فرانسه پیش بینی کرده است اقتصاد فرانسه در ماه اکتبر رسما وارد دوره رکود اقتصادی شود.
در بین بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا نیز بیست و پنج میلیون نفر بیکارند. اوضاع در بین نوزده کشور منطقه یورو بسیار وخیم شده است.
اما در بین کشورهای اروپایی میزان بیکاری در اسپانیا به بیست و پنج درصد می رسد درحالی که در پرتغال و ایرلند بیکاری به پانزده درصد جمعیت فعال رسیده است.
برنار ماریس تحلیلگر اقتصادی  و عضو هیئت مدیره بانک مرکزی فرانسه گفت هر بار که پیش بینی ها از رکود اقتصاد حکایت دارد، بیکاری افزایش می یابد. برای کاهش دادن بیکاری به رشد اقتصادی یک تا دو درصدی  نیاز است.
ژان پل بتبز اقتصاددان فرانسوی نیز گفت بحران از یونان آغاز شد و به ایرلند و پرتغال سرایت کرد و اکنون در اسپانیا و ایتالیا نمود پیدا کرده است و باید پیش بینی کرد که اقتصاد فرانسه را نیز در برگیرد. با توجه به دو دوره رشد منفی در اقتصاد می توان گفت فرانسه نیز  با رکود سر و کار دارد. ارقام اقتصاد آلمان نیز چندان خوب نیست. آلمان از چنین بحرانی در امان نخواهد ماند و شاهد کند شدن آهنگ رشد اقتصادی خود خواهد بود.
وی پیش بینی کرد میزان بیکاری در فرانسه در سال دو هزار و یازده به یازده و نیم درصد برسد چرا که رکود در حال از بین بردن فرصتهای شغلی است و افراد جدیدی وارد بازار کار می شوند. نرخ بیکاری جوانان نیز به شدت بالا می رود.
این کارشناس افزود اظهارات اخیر ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص به کارگرفتن همه تلاشش برای نجات یورو امیدی کاذب در بازارهای مالی ایجاد کرد و سپس در اظهاراتش تجدید نظر کرد و گفت باید دید در ماه سپتامبر چه تصمیمی گرفته می شود و این مسئله موجب شده است بازارها درحال انتظار  به سر ببرند.
برنار ماریس ادامه داد بخش صادرات در وضع بسیار دشواری قرار گرفته است، بخش ساختمان سازی مشکلات عمده ای پیدا کرده است و بخش خودروسازی نیز بحرانی بی سابقه را تجربه می کند.
ژان پل بتبز ادامه داد مدت زمانی طولانی شاهد رشدی بسیار کند در اقتصاد خواهیم بود. هیچ راه حلی در کوتاه مدت برای خروج از این وضع وجود ندارد.
امانوئل لوشیپر تحلیلگر اقتصادی در شبکه بی اف ام تی وی  در ادامه افزود در حال حاضر کشورها آنقدر نگران کاهش بدهی خود هستند که مسئله اشتغال و رشد اقتصادی را به کلی نادیده گرفته اند. این در حالی است که آمریکا اولویت را به اشتغال اختصاص می دهد و به همین علت پس از مشکلات عمده شرکت خودروسازی جنرال موتورز ، دولت به نجات آن شتافت و با تصمیم برای تغییر ساختار این صنایع بار دیگر  شاهد شکوفایی آن در آمریکا هستیم حال آنکه شرکتهای خودروسازی اروپایی هر روز شمار بیشتری از نیروهای خود را اخراج می کنند. وی درباره آلمان نیز گفت حقایق بازار کار در آلمان با آنچه تصور می شود تفاوت دارد. بسیاری از حقوق بگیران در آلمان در حال حاضر درآمد پایینی دارند و جزء قشر فقیر به شمار می روند. اما تصور کلی این است که حقوق بگیر آلمانی  درآمد کلانی دارد که این طور نیست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.