اوقات فراغت دانش‌آموزان همچنان بی‌برنامه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم:

خبرگزاری آریا- نقوی گفت: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های اجرایی مختلفی در این موضوع دخیل هستند که همین مساله به ناهمنگی‌ها در برنامه‌ریزی‌ها دامن می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان از سوی آموزش وپرورش، تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی برنامه‌ریزی در این ارتباط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌ویژه پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از اهمیت به‌سزایی برخودار است که باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این ارتباط وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه متولی خاصی در کشور برای این امر وجود ندارد، افزود: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، وزارت ورزش و جوانان و همچنین دستگاه‌های اجرایی مختلفی در این موضوع دخیل هستند که همین مساله به ناهمنگی‌ها در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دامن می‌زنند.

پیشنهاد برای تشکیل شورای اوقات فراغت

این نماینده مجلس نهم در ادامه پیشنهادی برای حل این مشکل مطرح و بیان کرد: باید شورایی به نام شورای اوقات فراغت تشکیل شود تا تمامی سازمان‌ها و نهادها در این راستا با هم هماهنگ باشند تا دیگر شاهد موزای کاری‌ در کارها نباشیم.
نقوی حسینی گفت: با شروع فصل تابستان، میلیون‌ها دانش‌آموز با پایان سال تحصیلی با عدم برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت روبه‌رو می‌شوند در حالی که می‌توان از سه ماه تعطیلی تابستان بهترین استفاده را کرد.
وی تاکید کرد: اگر برای این مساله برنامه‌ریزی منظمی نداشته باشیم، فرصت‌ مناسب برای ساختن آینده‌ای بهتر برای دانش‌آموزان را از دست داده‌ایم و باعث شده‌ایم که ۹۰ روز دانش آموزان به بطالت بگذرد.
این نماینده مجلس که سابقه دبیری در آموزش وپرورش را نیز در کارنامه کاری خود دارد، یادآور شد: برای موفقیت در این کار باید تمامی ارگان‌های ذی‌ربط به‌خصوص وزارت‌ ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌هایی مدونی داشته باشد تا دانش‌آموزان دچار سردرگمی نشوند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.