اوکراین در آستانه برگزاری جام فوتبال ملت های اروپا ناامن شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری روسی و اوکراینی، بر اثر انفجارهای امروز شهر دنپروپتروفسک ۲۷ نفر مجروح شدند.

بر پایه این گزارش در بین مجروحان حادثه انفجار زنجیره ای بمب در شهر دنپروپتروفسک ۹ کودک به چشم می خورد و هنوز از کشته شدگان احتمالی آن خبری در دست نیست.

حادثه انفجار بمب در شرق اوکراین در شرایطی که دولت و ملت این کشور برای میزبانی مسابقات فوتبال قهرمانی ملت های اروپا آماده می شوند، موجی از نگرانی را در این کشور شرق اروپا دامن زد.

زندگی در شهر دنپروپتروفسک محل وقوع انفجارها امروز مختل شد و مردم این شهر به دلیل ترس از صدای انفجارها به خیابان ها ریختند.

گزارش های منتشر شده حاکی است که ترافیک در مرکز شهر دنپروپتروفسک مختل شده است و مردم و نیروهای پلیس مشغول سر و سامان دادن به وضعیت مجروحان و اماکن خسارت دیده هستند.

انفجار نخست در مسیر اتوبوس برقی شهر دنپروپتروسک رخ داد و بر اثر آن ۱۰ نفر مجروح شدند و انفجار دوم به فاصله یک ساعت از انفجار اولی در بیرون یک سالن سینما رخ داد.

بر پایه این گزارش انفجارهای سوم و چهارم شهر دنپروپتروفسک نیز به ترتیب در نزدیکی یک ایستگاه راه آهن و بوستان عمومی رخ داد.

گزارش رسانه های خبری روسی حاکی است که منابع پلیس شهر دنپروپتروسک وقوع دو انفجار را در این شهر تایید کرده اند، در حالی که مردم از وقوع شش انفجار سخن می گویند.

در همین حال رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در نخستین واکنش به انفجارهای امروز این کشور، آن را ‘چالشی بزرگ و فراگیر’ برای اوکراین توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، ‘ویکتور یانوکوویچ’ گفت: اطلاعات زیادی درباره انفجارهای امروز ندارم. در مورد این انفجارها به همان اندازه اطلاع دارم که شما دارید. فقط این موضوع را می دانیم که عده ای از شهروندان بی گناه ما در این انفجارها زخمی شده اند و این می تواند چالشی بزرگ و فراگیر برای اوکراین باشد.

رئیس جمهور اوکراین ضمن ابراز تاسف از وقوع حوادثی از این دست در کشورش، وعده داد تیم های امنیتی تحقیق در این باره را بزودی آغاز کنند.

هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت انفجارهای امروز اوکراین را بر عهده نگرفته است و مسئولان سیاسی و امنیتی این کشور نیز از هرگونه گمانه زنی در این باره خودداری کرده اند.

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ موسوم به یورو ۲۰۱۲ از هشتم ژوئن تا اول جولای امسال به طور مشترک در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

این سومین دوره از مسابقات یورو است که بطور مشترک توسط دو کشور میزبانی می‌شود و به همین دلیل از اهمیت فراوانی برای مردم و دولتمردان اوکراین برخوردار است.

انفجارهای زنجیره ای بمب امروز در حالی اوکراین را لرزاند که مردم و دولت این کشور امید زیادی به میزبانی جام قهرمانی فوتبال ملت های اروپا برای تحرک بخشیدن به رکود اقتصادی اوکراین بسته اند.

اروپام/۲۲۴۰**۵۱۸**۹۰۴۱**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۰۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.