اولاند؛ ناتوان در برابر بیکاری فرانسوی‌ها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به ناتوانی در تحقق یکی از وعده هایش یعنی وارونه کردن منحنی بیکاری تا پایان سال ۲۰۲۲ اذعان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه، اولاند گفت:« من هدف خود را وارونه کردن منحنی بیکاری تا پایان سال دو هزار وسیزده یعنی کاهش بیکاری تعیین کرده بودم. این نبردی واقعی است که ما در پیش گرفته ایم. این نبرد ماه به ماه پیش می رود. ما باید بی وقفه برای تحقق آن کار کنیم و این مسئله به زمان نیاز دارد. نکته حائز اهمیت این است که افزایش بیکاری باید پایان یابد.»

کارشناسان عقیده دارند رئیس جمهور فرانسه در حال تدارک اذهان عمومی برای اعلام ارقام بد بیکاری است.اولاند بارها و بارها اعلام کرده بود منحنی بیکاری تا پایان سال دو هزار و سیزده وارونه می گردد. به نظر می رسد ارقام بیکاری آن قدر بد است که اولاند مجبور به اذعان به ناتوانی در تحقق وعده اش شده است به خصوص آنکه چشم انداز روشنی نیز پیش رو نیست.

کارشناسان می گویند اولاند قطعا با اعلام شتابزده این وعده مرتکب خطای بزرگی شده است زیرا همه اطرافیان او گفته بودند این وعده عملی نخواهد شد اما اولاند به طور ساده انگارانه ای خوش بین به نظر رسید. از مدتها قبل همه شاخصهای اقتصادی در وضع بحرانی قرار داشتند و بسیاری می گویند اولاند باید پیش از این اذعان می کرد بیکاری کاهش نخواهد یافت زیرا بحران اقتصادی بسیار عمیق است اما او به این پیشنهاد ها اعتنا نکرد و اکنون در برابر عمل انجام شده قرار گرفته است. اولاند امیدوار است در سال دو هزار و چهارده این وعده عملی شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.