اولاند بر توقف شهرک سازی در فلسطین اشغالی تاکید کرد

به گزارش ایرنا ، ‘ فرانسوا اولاند’ عصر جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ‘ محمود عباس ‘ رییس دولت خودگردان فلسطین در محل کاخ الیزه افزود: باید تمامی سعی و تلاش ها را بکاربست تا تشکیل دولت مستقل فلسطینی میسر شود.

وی گفت : برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به روند صلحی سازنده در خاورمیانه می بایست اسرائیل مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی فلسطین را به رسمیت بشناسد.

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به اینکه هر اقدامی که ثبات منطقه را به هم بزند به نفع منطقه نیست، افزود: بایستی تمهیدات و زمینه های لازم را برای از سرگیری مذاکرات در منطقه بکار بست.

اولاند با بیان اینکه فرانسه معتقد است از طریق انجام مذاکرات می توان به صلح درمنطقه دست یافت ، اظهارداشت: بایستی اسرائیل را برای از سرگیری مذاکرات متقاعد ساخت ودر عین حال نیز به آن تضمین های لازم را ارایه داد.

وی با اشاره به بحث سوریه اظهار داشت : مذاکرات برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای مشکل سوریه در جریان بوده و در این زمینه مذاکراتی نیز با ایران درحال انجام است.

عباس نیز درجریان این کنفرانس خبری گفت: فلسطینی ها آمادگی دارند تا تشکیل یک دولت غیر عضو سازمان ملل را بپذیرند.

وی خاطرنشان ساخت: ما در مجمع عمومی آتی سازمان ملل خواستار به رسمیت شناخته شدن یک دولت فلسطینی غیر عضو سازمان ملل خواهیم بود که پیش از این نیز سوییس و واتیکان این شیوه را در سازمان ملل تجربه کرده اند.

وی تاکید کرد: فلسطینی ها این ابتکار و شیوه را چنانچه گفتگوها با رژیم اسرائیل به نتیجه منجر نشود ، انتخاب خواهند کرد.

عباس افزود: ما در شورای امنیت سازمان ملل تلاش خود را بکار بستیم ولی متاسفانه با اینحال به اراء لازم دست نیافتیم.

عباس روز چهارشنبه گذشته جهت انجام دیدار رسمی با تنی چند مقامات فرانسوی وارد پاریس شد و روز پنج شنبه نیز با ‘ لوران فابیوس ‘ وزیر امور خارجه فرانسه در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وی بامداد امروز جمعه نیز با ‘ ژان مارک آرو ‘ نخست وزیر فرانسه در زمینه مسایل مورد علاقه فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اروپام **۱۴۹۵ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۸۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.