اولاند: فرانسه به تغییر رای داد

فرانسوا اولاند نماینده سوسیالیست ها در دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در نخستین نطق انتخاباتی خود از ” تغییر” سخن گفت. محور سخنان وی در جامه رئیس جمهوری فرانسه به شرح زیر است:

 – هموطنان من،  امروز فرانسه تغییر را انتخاب کرد.
– من به خوبی از لطفی که به من داشتید آگاهی دارم و  می دانم که مطالبه های شما از من و لازمه های این پست چیست ؟

–  از همین جا از سارکوزی به خاطر حضور در الیزه در ۵ سال گذشته قدردانی می کنم .
– از تمام زنان و مردانی که با رای خود این پیروزی را ممکن کردند ممنون هستم. بسیاری سالهل منتظر این صحنه بودند . برخی جوان ها برای اولین بار این هیجان را تجربه کردند. برخی امشب با پیروزی من غمگین شدند. امیدوارم بتوانم امید را به آنها که امشب اشک ریختند، بازگردانم.
– تغییراتی که در این مدت از آن برای شما سخن گفتم  به غنی شدن فرانسه و اعتبار بخشی به آن منتهی خواهد شد.
– رای دهندگانی بودند که به من رای ندادند اما من از همین جا اعلام می کنم که  رئیس جمهور همه خواهم بود.اکنون فرانسه در یک مسیر متحد شده است و هر مرد و زنی در این کشور باید از حقوق مساوری برخوردار باشد
– هیچ کودکی به دلیل تفاوت هایش نباید به حاشیه رانده شود. همه باید از احترام برابر برخوردار باشند.
– نخستین رسالت رئیس جمهور ایجاد اتحاد و انگیزه دادن به هر شهروند برای مبارزه با چالش ها است .
– من هم به پاریس فکر می کنم و هم به دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط فرانسه. برای من عدالت و نسل جدید اولویت های نخست هستند
– تمام تصممی های من بر یک محور استوار خواهد بود: آیا این کار عادلانه است؟
– در پایان دوران خود نیز از خود یک سوال خواهم پرسید: آیا من نسل جوان را به ایفای نقش شان در جمهوری تشویق کردم؟
– من به فرانسه اعتماد دارم و آن را خوب می شناسم. به خوبی بر مشکلات مان آکاهم اما می دانم که ما فرانسوی ها می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
– آزادی ، برابری و احترام به شان انسانی شعار ما است. در چند ماه گذشته در خصوص رویای فرانسه بسیار صحبت کردم: نسل های بعدی باید زندگی بهتری از خود ما داشته باشند.
– من امروز مسئول آینده کشورم شدم.ما یک کشور ساده در جهان نیستیم. ما فرانسه هستیم! صلح ، آزادی ، احترام شعار همیشگی ما بوده است . در ششمین روز از ماه می به شما می گویم که کشورم را دوست دارم و مردمم را نیز.  امیدوارم که رابطه ما بر اساس اعتماد باشد.
– از تمام کسانی که امروز را برایم ساختند قدردانی می کنم. از جریان سوسیایستی که به آن تعلق دارم سپاسگذارم و همیشه خواهان اتحاد جریان چپ هستم.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.