اولاند مجلس را هم تصاحب می کند+اینفوگرافیک

زهرا خدایی

طبق آخرین نظرسنجی ها از سوی موسسه ایپ سوس(IPSOS)، در صورتی که انتخابات پارلمانی فرانسه در یکشنبۀ آینده برگزار شود، سوسیالیست ها به همراه ائتلاف چپ پارلمانی آنها( متشکل از حزب چپ افراطی،جنبش جمهوری و شهروندی و سایر چپی ها) با کسب ۴۵% آراء در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه دست برتر را خواهند داشت. این در حالی است که طی هفته های گذشته به دلیل اختلاف نظر و انشقاق آراء چپی ها، شانس ائتلاف چپ در مقابل راست کاهش یافته بود.
حزب راست اوام پ(اتحاد برای جنبش مردمی) و در مجموع ائتلاف آن( با حضور احزابی همچون حزب میانۀ جدید، حزب رادیکال والوآ و راستی های مختلف) ۳۵% آراء را از آنِ خود خواهند کرد و در مقابل جبهۀ ملی ۱۵%، حزب مودم ۲% و چپی های افراطی ۱،۵% و سایر کاندیدا نیز ۱،۵% آراء را خواهند داشت. در نظرسنجی منتشر شده ۶۷% افرادی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند، اعلام کرده اند که نظرشان تغییر نخواهد کرد و ۳۳% نیز گفته اند که نظرشان ممکن است تغییر کند.
نکتۀ قابل توجه در خصوص نظرسنجی منتشر شده در اینست که ۵۶% از فرانسویها به کوآبیتاسیون( همزیستی راست و چپ) اعتقادی ندارند، ۵۶% به پیروزی چپی ها امید دارند و ۳۶% نیز به پیروزی قاطع چپی ها امید دارند. ۳۲% نیز به پیروزی راستی ها امید داشتند و ۱۲% از اعلام نظر خوددداری کردند. نظرسنجی مذکور از میان ۹۶۲ فرانسوی در ردۀ سنی بالای ۱۸ سال صورت گرفته است. لازم به یادآوری است که انتخابات پارلمانی فرانسه در روزهای ۱۰ و ۱۷ ژوئن در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد. در این دور از انتخابات نزدیک به ۶۵۰۰ کاندیدا که ۴۰% آن را زنان تشکیل می دهند در این دور از رقابت ها برای کسب کرسی های مجلس ملی فرانسه با یکدیگر رقابت می کنند. طبق اعلام رسمی وزارت کشور فرانسه به طور متوسط از هر بخش ۱۱ نامزد برای راهیابی به مجلس با یکدیگر رقابت می کنند.

نکات جالب توجه در انتخابات پارلمانی:
*دوئل میان فرانسوا فیون، نخست وزیر سارکوزی و ژان فرانسوا کوپه برای قرار گرفتن در سرلیست راست گرایان این روزها بخش قابل توجهی از اخبار را به خود اختصاص داده است. گفته می شود، کوپه شانس بیشتری را برای تصاحب ریاست حزب اوام پ داشته باشد.
*سگولن رویال در تلاش برای بازگشت به مجلس ملی است. در سال ۲۰۰۷ رویال، کرسی خود را به دلفین باتو واگذار کرده بود. اما امروز او از شهر راشل برای حضور در انتخابات کاندیدا شده است.
*منازعۀ داغ این دور از انتخابات به اعلام رسانه های فرانسوی میان مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی و ژاک لوک ملانشون، رهبر چپی های افراطی خواهد بود. دو کاندیدا از استان یازدهم (Pas-de-Calais) که عمدتاً کارگران ساکن آن هستند، در انتخابات شرکت کرده اند.
*از منطقه اسون، ناتالی کوسیسکوموریزه، سخنگوی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق اکولوژی شرکت کرده است. منطقه ای که سارکوزی در سال ۲۰۰۷ ۵۱% آراء را در آن بدست آورده بود، اما هنوز مشخص نیست که سخنگوی وی بتواند همان آراء را بدست آورد.
*ماریون ماره شال لوپن، خواهرزادۀ مارین لوپن، جوانترین کاندیدای این دور از انتخابات پارلمانی است. او فرزند ساموئل ماره شال، یکی از اعضای سابق فعال جبهۀ ملی و دانشجوی رشتۀ حقوق است.
 

اینفوگرافیک ذیل مهمترین شخصیت ها و کاندیداهای حاضر در این دور از انتخابات ریاست جمهوری و منطقۀ آنها را نشان می دهد.

۴۹۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.