اولترابوک‌ها بازار نوت‌بوک‌های گران قیمت را نجات می‌دهند

مرکز تحقیقاتی NPD اعلام کرد:

به گزارش گروه تحقیقاتی NPD، به لطف عرضه اولترابوک‌ها به بازار نوت‌بوک‌های آمریکا، این بازار همچنان رونق خود را حفظ کرده است. این لپ‌تاپ‌های فوق باریک در پنج ماه اول سال میلادی جاری توانسته‌اند ۱۱ درصد از فروش نوت‌بوک‌های مبتنی بر ویندوز بالای ۷۰۰ دلار را به خود اختصاص دهند.

علاوه بر این، سهم اولترابوک‌ها در بازار نوت‌بوک‌های مبتنی بر ویندوز بالای ۷۰۰ دلار، ماه به ماه در حال افزایش است؛ چنانکه سهم این لپ‌تاپ‌های فوق باریک در ماه ژانویه فقط ۶ درصد و در ماه مه ۱۵ درصد بوده است. علاوه بر این، به طور کلی فروش لپ‌تاپ‌ها در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۱ فقط ۱۲ درصد بود، اما به لطف ورود اولترابوک‌ها به این بازار، فروش کلی لپ‌تاپ‌ها (با در نظر گرفتن اولترابوک‌ها) در سال ۲۰۱۲ به ۱۴ درصد رسید.

تحلیلگران NPD معتقدند که فروش اولترابوک‌ها اخبار خوبی برای صنعت نوت‌بوک مبتنی بر ویندوز است. زیرا فروش کل لپ‌تاپ‌هایی که ۷۰۰ دلار به بالا قیمت دارند، در پنج ماه اول سال میلادی جاری با ۳ درصد افت همراه بود. آنها اعلام کردند: مصرف کنندگان امروزی بیشتر به خرید لپ‌تاپ‌های شیک و نازک‌تر علاقه دارند تا لپ‌تاپ‌هایی که صرفا ویندوز مایکروسافت روی آنها نصب شده است. سرعت بالا باعث شده که اولترابوک‌ها جزو لپ‌تاپ‌های گران قیمت بازار به شمار آیند.

قیمت این لپ‌تاپ‌های بسیار نازک در پنج ماه اول ۲۰۱۲ به طور متوسط ۹۲۷ دلار بوده است و در ماه مه برای نخستین بار قیمت آنها به ۹۰۰ و حتی ۸۸۵ دلار نیز رسید. با این حال فروش این‌ لپ‌تاپ ها توانست بر لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز که به طور میانگین ۵۱۰ دلار قیمت دارند، پیشی بگیرد.

یکی از تحلیلگران NPD می‌گوید: از یک سو با نزدیک شدن به فصل مدارس و از سوی دیگر ورود اولترابوک‌های ارزان‌تر به بازار که برخی از آنها حتی ۶۹۹ دلار قیمت خواهند داشت، با رشد بیشتری در این بازار مواجه خواهیم بود. وی می‌افزاید: پیش‌بینی می‌کنیم که در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ با عرضه ویندوز ۸ با تنوع وسیعی از اولترابوک‌های مجهز به فناوری‌هایی چون صفحات لمسی روبه‌رو خواهیم بود که همین امر نیز باعث افزایش درآمد در اکوسیستم PC‌ها خواهد شد.
yahoo/نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.