اولتیماتوم شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به سازمان میراث فرهنگی

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت :سازمان میراث فرهنگی مهلت دارد که تا سال آینده که وضع بارش ها بهبود یابد کاوش های خود را پیرامون سد سیمره به اتمام برساند .

سید محمدرضا رضازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : در ابتدا با سازمان میراث فرهنگی قرارداد بستیم که با هزینه شرکت توسعه منابع اب و نیروی ایران کاوش های خود را در رابطه با سد سیمره انجام دهند و برای هر مرحله از آبگیری سد این سد از سازمان میراث فرهنگی مجوزهای لازم را اخذ می کنیم .

وی افزود: به دلیل خشکسالی منطقه و همچنین حوزه کرخه با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران بخشی از آب موجود در سد سیمره نیز به منظور تامین آب کشاورزی زمین های پایین دست رها سازی می شود.

وی با بیان این که هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت سد سیمره ۵۰۰ میلیون متر مکعب است اظهار داشت : با رها سازی بخشی از آب پشت سد سیمره و خشکسالی پیش آمده در آن منطقه فرصتی مهیا شد تا مسئولین میراث فرهنگی زمان بیشتری برای انجام کاوش های خود داشته باشند .

رضازاده خاطر نشان کرد: اگر ارزش آثار باستانی خیلی مهم باشد اصلا اجازه سدسازی به ما نمی دهند

وی خاطرنشان کرد : ما برای حفظ آثار باستانی پیشنهاد کردیم که با هزینه خودمان موزه ای بسازیم و این اثار را به آنجا منتقل کنیم .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.