اولویت اول درمان زوج های نابارور

جام جم آنلاین: رییس پژوهشکده رویان گفت: بسیاری از زوجین بلافاصله پس از آگاهی از عدم بارداری خود به مراکز تخصصی درمان ناباروری مراجعه می‌کنند.

دکتر حمیدرضا گورابی با توجه به گسترش علم درمان ناباروری در کشور، گفت: با گسترش علم درمان ناباروری و پزشکی تولید مثل بیش از ۹۰ درصد موارد ناباروری، قابل درمان توسط روش‌های صورت گرفته در مراکز تخصصی درمان هستند.

وی افزود: روش‌های عادی درمان برای افرادی که سلول جنسی ندارند پاسخگو نیست و باید از سایر روش‌ها از قبیل اهدای جنین و تخمک استفاده کرد و در حالی موفقیت این عمل در مراحل مختلف درمان در جهان حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد است که در کشور ما با موفقیت ۴۵درصدی انجام می شود.

گورابی با بیان تعداد مراکز مجاز برای درمان تخصصی ناباروری در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ مرکز خصوصی و دولتی برای درمان تخصصی ناباروری در سطح کشور وجود دارد که این مراکز در حال فعالیت بی وقفه و تلاش هستند.

وی وفور مراکز درمان ناباروری را یکی از معضلات افزایش کاذب حجم کاری این مراکز دانست و عنوان کرد: در مراکز تخصصی درمان ناباروری خدمات معاینه و تشخیص ناباروری صورت می‌گیرد اما با توجه به وفور این مراکز زوجین بلافاصله پس از مشاهده مشکل ناباروری خود بدون مراجعه به متخصصان زنان به این مراکز مراجعه می‌نمایند که این موضوع منجر به افزایش کاذب فعالیت کاری آنها می‌شود.

رییس پژوهشکده رویان افزود: به زوجین توصیه می‌شود ابتدا در صورت مشاهده بروز مشکل به مطب‌ها و متخصصان زنان مراجعه کنند و سپس و در صورت نیاز به روش‌های درمانی خاص به مراکز تخصصی مراجعه نمایند.

گورابی خاطرنشان کرد: درمان ناباروری در کشور نیاز به سیستم ارجاع دارد تا بیماران را مورد معاینه قرار دهد و در صورت نیاز آنها را به متخصص زنان و مراکز تخصصی ناباروری ارجاع دهد. (سینانیوز)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.