اولویت دانشجویان متاهل برای دریافت وام شهریه

اولویت دانشجویان متاهل برای دریافت وام شهریه

جام جم آنلاین: رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی و متاهل دراولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، کیوان مرادیان ضمن اعلام این خبر گفت: دانشجویان رشته های مرتبط با رشته های کاربردی که نیازهای مهم کشور را برطرف می کنند وهمچنین دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه ها در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

وی افزود: پرداخت ۷۵ درصد از میزان شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب وام شهریه به این دانشجویان از برنامه های صندوق رفاه دانشجویان است و رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز برای وام شهریه دانشجویان دکتری درنظر گرفته شده است.

 مرادیان همچنین خاطر نشان کرد: بخشی از اختیارات اعطای وام به دانشگاهها واگذار شده است و چنانچه یک دانشگاه با تعداد زیادی متقاضی دریافت وام روبه رو باشد می تواند با کم کردن میزان وام به تعداد بیشتری از دانشجویان وام پرداخت کند و این امر از اختیارات دانشگاهها است.

وی میزان اعتبار وام شهریه توزیع شده در دانشگاه ها در سال ۹۰ را حدود ۱۲۰ میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: این رقم درصورت تخصیص کامل به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.