اولویت مسئولان در تعامل با کشورها توجه به اسلامیت نظام باشد

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش حوزه حقوقی قضایی ممتاز نیوز، اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و گرامیداشت دهه کرامت، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه سراسر کشور، توجه مسئولان به راهبردهای عمومی و کلی نظام، توجه به واقعیات، بازگشت به خویشتن و تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های ملت مستقل و مومن ایران را سه رکن اساسی عملکرد مسئولان برشمرد که به خوبی از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده و تمام مسئولان باید این راهبردها را نصب العین خود قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه دربارهٔ لزوم توجه به راهبردهای عمومی و کلی از جمله توجه جدی به اسلامیت نظام گفت: تمام مسئولان در سخنان و در تعامل با کشورها و عملکردها و انجام وظایف خود اسلامیت نظام را در اولویت قرار دهند.

آیت الله آملی لاریجانی دربارهٔ ضرورت توجه به واقعیات تاکید کرد: گرچه  راهبرد اصلی مسئولان، توجه به اهداف و غایات نظام است اما معنای این توجه چشم بستن بر واقعیت‌ها نیست و آرمان گرایی با عنایت همه جانبه به واقعیات موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضروت بازگشت به خویشتن خویش و تکیه بر توانمندی‌های ملت مستقل و باایمان گفت: بزرگترین هدیه حضرت امام(ره) به این ملت تعلیم خودباوری و تاکید بر توانمندی‌های مردم مسلمان ایران بود که نمونه بارز آن جمله مشهور «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» است، آنهم در زمانی که ملت و نظام اسلامی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند اما با این حال مردم ما با تکیه بر قدرت ایمان و استقلال خود ثابت کردند که واقعاً قدرت های استکباری در برابر باورهای دینی و قدرت الهی به جایی نخواهند رسید.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به رخدادهای سوریه و جنجال آفرینی آمریکا در تهدید به حمله نظامی این کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمریکا در هفته قبل با تهدید نظامی علیه مقاومت سوریه، بیش از پیش بر طبل جنگ کوبید.

رئیس قوه قضاییه با ابراز تأسف از اینکه آمریکایی ها در سطح بین المللی«قضاوت، تصمیم‌گیری و اجرا» را حق خود می‌دانند و از این طریق کشورهای مخالف خود را تحت فشار قرار می‌دهند تاکید کرد: آمریکا به بهانه‌های واهی ملت‌ها را تحت فشار قرار می دهد اما باید بداند که در صورت ادامه این روند ملت‌های دنیا نیز راه خود را برای مقابله با تهدیدهای آمریکا خواهند یافت.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «اگر بناست نظم بین المللی ایجاد شود باید از طریق نهادهای بین‌المللی و شورای امنیت صورت گیرد» افزود: آمریکایی ها تابحال به کسی وفا نکردند و کشورهای عربی و مرتجع نیز باید بدانند که چه بسا آمریکا به زودی به سراغ خود آنها هم خواهد آمد.

رئیس دستگاه قضا با ابراز امیدواری نسبت به توجه آمریکا به رفتارهای عقلانی و پرهیز از رفتارهای ناعادلانه و نابخردانه علیه ملت‌ها گفت: ادعای طرفداری حقوق بشری از سوی کشوری که حاضر است برای حفظ منافع خود هزاران نفر را در عراق و افغانستان و کشورهای دیگر به خاک و خون بکشد ادعای مضحکی بیش نیست.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به موضوع اتفاق اتوبان تهران ـ قم اشاره کرد و با تاکید بر پیگیری قضایی این اتفاق تا روشن شدن علل و عوامل اصلی وقوع آن گفت: این اتفاق بسیار تاسف بار و دردناک بود و از اولین ساعات وقوع، دستگاه قضایی از طریق دادستان کل کشور وارد عمل شد و تا روشن شدن ابعاد مختلف این اتفاق و مشخص شدن خطاها و قصور صورت گرفته از سوی عوامل مختلف، پیگیری‌های قضایی رها نخواهد شد و نتیجه پیگیری‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس دستگاه قضا با اعلام تسلیت و همدردی مجدد به خانواده بازماندگان این اتفاق تاکید کرد: امیدواریم با بررسی همه جانبه این اتفاق و برخورد با خاطیان، دیگر شاهد تکرار چنین حوادث دردناکی نباشیم.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دادستان انتظامی قضات گزارشی از اقدامات و عملکرد حوزه مسئولیت خود را ارائه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.