اولویتهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن اعلام شد

۲۶ام بهمن ،

18481.jpg

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وجیه الله جعفری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کنسانتره مس، کاتد مس، آلومینا، بعضی فرو‌آلیاژها، کنسانتره تیتانیوم و الیاف شیشه در اولویت سرمایه گذاری بخش معدن قرار دارد افزود: هم اکنون با تکمیل و نهایی شدن طرح پیش امکان‌سنجی صنایع معدنی در ۳۱ استان کشور اولویت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی مشخص شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح به روز رسانی اطلاعات و آمار مربوط به واحدهای صنایع معدنی، شناسایی مزیت‌های اقتصادی هر استان و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه معادن و صنایع معدنی بود.

وی افزود: با اجرای این طرح مطالعات پیش امکان سنجی دربارهٔ معادن و صنایع معدنی هر استان تهیه و برای هر استان ارسال شد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از این مطالعات برای آغاز مطالعات امکان سنجی سرمایه‌گذاری خود در حوزه معادن و صنایع معدنی استفاده کنند.

به گفته جعفری در این مطالعات محدوده‌های معدنی برای سرمایه‌گذاران بالقوه تقریبا مشخص شده است که سبب می‌شود سرمایه‌گذاران در وقت و هزینه مربوط به مطالعات سرمایه‌گذاری خود صرفه‌جویی کنند. البته این محدوده‌ها مربوط به ذخایر معدنی شناسایی شده بوده که آماده دریافت پروانه بهره‌برداری می باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشخص شدن اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی گفت: در بعضی از حوزه‌ها به حد اشباع رسیده‌ایم. مانند سیمان که هدف برنامه پنجم توسعه ۱۱۵ میلیون تن است و با توجه به واحدهایی که در حال راه‌اندازی و افزایش ظرفیت می باشند این رقم از مرز ۱۵۰ میلیون تن هم خواهد گذشت.

وی در پایان گفت: البته در صورت تعریف دانش فنی و تکنولوژی‌های تازه شاید باز هم نیاز به ایجاد ظرفیت در حوزه تولید سیمان داشته باشیم. به عنوان مثال در دوره‌ای بحث از پایان عمر آجر بود اما حالا فناوری‌های به وجود آمده در حوزه تولید آجرهای سبک و فوق سبک سبب شده تا باز هم به ایجاد واحد با تجهیز به فناوری روز نیاز داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.