اولویت سیاست خارجی ایران برقراری رابطه با اتحادیه اروپا است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به قبرس، ‘علی اکبر صالحی’ بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی در جمع ایرانیان مقیم قبرس در سخنانی اظهار داشت: با توجه به ریاست دوره ای قبرس بر اتحادیه اروپا و روابط خوب دو کشور، امیدواریم بتوانیم سوءتفاهم های موجود بین این اتحایه و ایران را برطرف کنیم .

وی همچنین ایرانیان را ذخایر کشور توصیف کرد و یاد آور شد: هر ایرانی نماینده افتخار آمیز ایران است .

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و با عزت است،تصریح کرد: ملت ایران، این عزت را با دست خالی آفرید و این دستاوردها را مدیون خون شهدا است .

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از این عزت و کرامت به خوبی دفاع کنیم .

وی دستاورد های ایران در عرصه علمی را یادآور شد و گفت: ایران هم اکنون کشوری پیشتاز در عرصه بیوتکنولوژی و همچنین در علوم فضا نیز تنها کشور موجود در جهان اسلام و در بین کشورهای در حال توسعه است که توانسته سه بار ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

صالحی ادامه داد: ایران در عرصه هسته ای نیز صاحب فناوری است و آمادگی داریم راکتورهای تحقیقاتی به جهان صادر کنیم .

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد : آینده ایران درخشان است البته مشکلات داخلی و اختلاف نظرهای سیاسی به طور طبیعی وجود دارد و آنچه غیر طبیعی است،خروج از اخلاق است .

وی یادآور شد که انقلاب ما انقلابی فرهنگی ،اخلاقی و اسلامی است و انجام اقداماتی خارج از موازین اخلاقی، غیر قابل توجیه است .

وی خطاب به ایرانیان مقیم قبرس گفت: هر ایرانی نماینده افتخار آمیز ایران است و رفتار شما منعکس کننده برداشت دیگران از جمهوری اسلامی ایران است .

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ۳۳ سال پیش اراده کرد که مستقل باشد و بنابر این در این مسیر، بسیار تلاش بسیار کرد .

وی افزود : ما با مشکلاتی از جمله تعاملات سیاسی و بین المللی روبرو هستیم اما هیچ مشکلی ابدی نیست و این مشکلی که با آن روبرو هستیم، نتیجه حقیقت ایستادگی ملت ایران است .

سیام **۱۳۳۶**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۱۷۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.