اولویت های بنیاد مسکن در سال جاری

۲۱فروردین۱۳،

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همایش سالروز تاسیس این نهاد از برنامه بهسازی و بازسازی ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال تازه خبر داد.

به گزارش Consbank، علیرضا تابش گفت: در هشت سال اخیر یک میلیون و ۵۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور بازسازی و بهسازی و تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

تابش گفت: تاکنون ده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان این تسهیلات به مردم داده شده و بازسازی یک میلیون و ۲۸۹ هزار واحد مسکونی نیز به پایان رسیده است. تابش اظهار داشت: بازسازی این واحدها براساس آیین نامه ۲۸۰۰ است و روند بازسازی و بهسازی روستاها همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی خبر داد و گفت : این مبلغ هم اکنون ۱۲٫۵ میلیون تومان ، تسهیلات مسکن روستایی چهار تا پنج درصد و مدت زمان بازپرداخت این وام ۱۵ ساله است.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۶ هزار مسکن برای اشخاص کم درآمد را در روستاها در دست ساخت دارد ، گفت: امسال بیش از هشت هزار واحد به بهره برداری می رسد. وی افزود: در سال جاری نیز ساخت بیش از هشت هزار واحد مسکن دیگر برای اشخاص آسیب پذیر در روستاها آغاز خواهد شد.

تابش همچنین به طرح هادی روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح در ۳۷ هزار و ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در حال اجراست که در ۲۹ هزار و ۱۵۳ روستا طراحی آن به پایان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت:‌ بقیه روستاهای ۲۰ خانوار نیز تا پایان برنامه پنجم دارای طرح روستایی خواهد شد. تابش گفت:‌ امسال هم برای دو هزار و ۷۵۰ روستا طرح هادی تهیه می گردد.

وی افزود: در بخش اجرای طرح هادی تاکنون ۱۳ هزار و۱۰۰ روستا دارای طرح هادی شده است و برای سال ۹۲ نیز هزار و ۲۰۰ روستا نیز طرح هادی را صاحب خواهد شد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.