اولین جشنواره آثار پژوهشی برتر در حوزه بهره‌وری برگزار شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر جشنواره و معاون نظارت و ارزیابی سازمان ملی بهر‌ه‌وری:

اولین جشنواره آثار پژوهشی برتر در حوزه بهره‌وری امروز در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید آذرمند دبیر جشنواره و معاون نظارت و ارزیابی سازمان ملی بهر‌ه‌وری در آغاز اولین جشنواره آثار پژوهشی برتر در حوزه بهره‌وری اظهار داشت: رشد بهره‌وری به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد بلند مدت درآمد سرانه شناخته شده و افزایش مستمر آن می‌تواند سبب افزایش سطح رفاه ملی و ارتقای جایگاه کشور بین سایر کشورها شود.

وی ادامه داد: به باور برخی اقتصاددانان تنها عاملی که در بلند مدت منجر به رشد اقتصادی پایدار می‌شود، افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید است.

آذرمند افزود: اهمیت بهره‌وری سبب شده است مسئولان ارشد نظام و مدیران ارشد اجرایی کشور همواره آن را مورد تاکید قرار دهند البته روشن است دستیابی به اهداف تعیین شده در زمینه بهره‌وری مستلزم مطالعات و پژوهشهای جدی و مستمر در این حوزه است.

دبیر جشنواره آثار پژوهشی برتر در حوزه بهره‌وری گفت: سازمان ملی بهره‌وری ایران تلاش می‌کند تا به عنوان دستگاه مسئول برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و پایش و ارزیابی بهره‌وری در کشور تلاش دارد نقش خود را ایفا کند که برگزاری این جشنواره گامی در این راستا تلقی می‌شود.

آذرمند تصریح کرد: از مجموع ۵۰۰ اثر پژوهشی ارسال شده در بخش مقالات سه مقاله به عنوان مقاله برتر و ۲۸ مقاله به عنوان مقاله شایسته تقدیر، در بخش پایان‌نامه‌ها ۱۲ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر، در بخش کتاب یک عنوان کتاب به عنوان اثر برتر و دو کتاب به عنوان آثار شایسته تقدیر شناسایی شدند.

وی دررابطه با ارزیابی آثار برگزیده اظهار داشت: در ارزیابی و انتخاب آثار معیارهایی نظیر کاربردی بودن موضوع پژوهشی، مبانی نظری، روش شناسی، یافته‌های اول و نوآوری مد نظر قرار گرفت.

آذرمند خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته پژوهش بهانه‌ای است تا سازمان ملی بهره‌وری ایران از تلاش و کوشش پژوهشکاران حوزه بهره‌وری کشور تقدیر به عمل آورد.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، اولین جشنواه آثار پژوهش برتر در حوزه بهره‌وری امروز در محل معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور با حضور رویا طباطبایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری و پیشکسوتان حوزه بهره‌وری برگزار شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.