اولین‌ پیتزای‌غنی‌سازی‌شده‌ جهان‌ پخته‌شد

پروفسور لین دبیر تغذیه دانشکده داروسازی در گفتگو با مدیکال اکسپرس گفت ما پیتزاهای موجود در بازار را از لحاظ عناصر تغذیه ای بررسی کردیم و به دستور پخت تازه ای رسیدیم که کاملا سالم است و سی درصد از نیاز بدن به ویتامین و مواد معدنی را تامین می‌کند.

به گزارش مهر، پروفسور لین دبیر تغذیه دانشکده داروسازی در گفتگو با مدیکال اکسپرس گفت ما پیتزاهای موجود در بازار را از لحاظ عناصر تغذیه ای بررسی کردیم و به دستور پخت تازه ای رسیدیم که کاملا سالم است و سی درصد از نیاز بدن به ویتامین و مواد معدنی را تامین می‌کند.

در حالیکه اکثر فست فودهای محبوب این روزها دارای نمک و چربی زیادی هستند و نیازهای طبیعی بدن را فراهم نمی‌کنند، پیتزای پیشنهادی آن‌ها از مواد تشکیل دهنده پیتزاهای معمولی چون گوشت و مرغ ساخته شده اما سالم و غنی سازی شده است.

مثلا خمیر پیتزا با علف‌های دریایی که سدیم کمتر و ید و ویتامین B12  بیشتری دارد غنی سازی شده است. به سس کچاپ پیتزا هم فلفل قرمز اضافه شده که اندوخته ویتامین C  بیشتری دارد.

این پیتزاها به صورت منجمد به بازار ارائه می‌شوند چون تحقیقات نشان داده سرما بهترین راه حفظ ارزش‌های غذایی این پیتزا شامل منیزیوم، پتاسیم، آهن و ویتامین A است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.