اولین اندرویدی نوکیا همین ماه عرضه می‌شود!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این طور که روزنامه وال‌استریت ژورنال در آخرین شماره خود نوشته است، شرکت نوکیا اولین گوشی هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را همین ماه وارد بازار می‌کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند که با نام Normandy شناخته می‌شود، در خانواده گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که برای اولین بار در "کنگره جهانی تلفن همراه"(MWC 2014) از آن پرده‌برداری شود.
 
بر اساس گزارش این روزنامه، نوکیا این روزها سخت در تلاش است تا اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را وارد بازار کند و این در حالی است که مایکروسافت به صورت همزمان سعی می‌کند فرآیند خرید این شرکت فنلاندی را به پایان برساند.
 
منابع آگاه می‌گویند که این گوشی هوشمند با نام Nokia X عرضه می‌شود و از هم‌اکنون تا زمان معرفی رسمی آن حدود دو هفته باقی مانده است.
 
نخستین گوشی اندرویدی نوکیا مانند سری محصولات Kindle آمازون از فروشگاه اینترنتی Google Play پشتیبانی نمی‌کند. در مقابل، برای این گوشی هوشمند بر خدمات و ابزارهایی که توسط نوکیا و مایکروسافت عرضه شده‌اند، تاکید شده است. همچنین گفته شده که رابط کاربری این گوشی هوشمند شباهت بسیاری به رابط کاربری مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ دارد.
 
از دیگر خبرها انتشار یافته مربوط به گوشی هوشمند Nokia X می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای Snapdragon 200، قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌ کارت، نمایشگر لمسی ۴ اینچی، حافظه داخلی ۴ گیگابایتی و رم ۵۱۲ مگابایتی اشاره کرد. فرآیند قیمت‌گذاری این گوشی هوشمند نیز مانند سری محصولات Asha نوکیا انجام می‌شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.