اولین بار نیست که وعده‌ها باور می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ندا انتظامی:
۱ – اولین بار نیست که اعضای ارکستر سمفونیک تهران به‌علت نگرفتن دستمزدهای خود دست به اعتراض می‌زنند.

 جدیدترین اعتراض اعضای ارکستر سمفونیک تهران و اعضای گروه کر مربوط به ظهر دیروز است. اعضای این ارکسترهای دولتی در تالار رودکی جایی که چند طبقه بالاتراز آن دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، تجمع کردند تا صدایشان به گوش مسئولانی برسد که در مصاحبه‌ها و در گفت‌وگوهایشان اصرار بر این دارند که این ارکستر زنده و مشغول برنامه‌ریزی برای آینده است.

۲ – اولین بار نیست که اعضای ارکستر سمفونیک تهران به دستمزدها، مطالبات و بیمه خود اعتراض دارند. حتما مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزی را به یاد دارند که اعضای ارکستر سمفونیک تهران در لحظات کمی که به آغاز برنامه مانده بود از روی سن رفتن اجتناب کردند. بازهم اینجا مسئله دستمزدها مطرح بود. با پادرمیانی مدیران و البته شهداد روحانی که رهبر مهمان این ارکستر بود این مشکل حل شد و ارکستر اجرا رفت.

۳ – دی‌ماه سال قبل معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که مؤسسه ارکستر تشکیل می‌شود. گرچه پیش از تأسیس مؤسسه ارکسترها باز نوازنده‌ها دست به تجمع اعتراض آمیز زده بودند. همان زمان خبرهایی از تعطیلی ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی و گروه کر دفتر موسیقی به گوش رسیده بود. مطالبی که مدیران وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آن را سیاه نمایی مطبوعات و شیطنت این گروه خوانند و مصرانه اعلام کردند که ارکسترها مشغول به فعالیت می باشند. اما با اعلام خبر تشکیل این مؤسسه نشان داده شد که خود حمید شاه‌آبادی در مقام معاون هنری وزیر ارشاد به مشکلات این گروه آگاه است چرا که او در زمان تشکیل مؤسسه ارکسترها اعلام کرد که مشکلات این ارکسترها با وجود این نهاد تازه تأسیس حل خواهد شد. البته معاون هنری که این روزها همواره از عملکرد مثبت وتعامل خوب این سازمان با هنرمندان صحبت می‌کند، وعده‌های دیگری برای حل شدن مشکلات ارکسترها داد که با تجمع دیروز اعضای ارکسترها نشان داد که هیچ کدام از این وعده‌ها شکل اجرایی به‌خود نگرفته‌است، چرا که اعضای ارکستر سمفونیک تهران در گردهمایی دیروز خود درتالار وحدت اعلام کردند تا زمانی که بحث قراردادها حل نشود دیگر این گروه اجرا نخواهد داشت.

۴ – آخرین اجرای ارکستر سمفونیک‌ تهران در بیست وهشتمین جشنواره موسیقی فجر بود که البته بعد از آن در فروردین‌ماه اجرایی برای هنر انقلاب و شهیدان هسته‌ای داشت، هرچند که اعضای ارکستر سمفونیک تهران در گردهمایی خود مصرانه اصرار داشتند که ارکستری که به مناسبت‌های مختلف اجرا دارد، ارکستر سمفونیک تهران نیست بلکه چند تن از اعضای ارکستر می باشند که پروژه‌ای کار می‌کنند.

۵ – اولین بار نیست که مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد به اعضای ارکسترها وعده حل مشکلات را می‌دهند. تجمع اعضای ارکسترها در ۳۰تیرماه با وعده علیرضا پاشایی، سرپرست دفتر موسیقی به پایان رسید. پاشایی در دیدارش با این گروه وعده ظهر دیروز را داد که تمامی امور مربوط به انعقاد قراردادها مرتفع خواهد شد. تجمع اعضای ارکسترها چه ارکستر ملی، چه ارکستر سمفونیک و چه گروه کر همواره با وعده مسئولان به پایان می‌رسد، وعده‌هایی که از سوی نوازنده‌ها جدی گرفته می‌شود اما از سوی مدیران همواره فراموش می‌شود. سبب فراموشی نوازنده‌ها و یا به‌عبارت دیگر تجمع‌های بیهوده را باید در شرایط ناپدیدار نوازنده‌ها جست، چرا که مدیران دفتر موسیقی فورا دست به انتخاب نوازنده‌های تازه می‌زنند و یا فراخوان جذب نوازنده تازه منتشر می‌کنند و نوازنده‌های ارکسترها هم نه قراردادی دارند و نه بیمه‌ای و مجبورند که این وعده‌ها را باور کنند.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.