اولین تصاویر رسمی آئودی کواترو انتشار یافت

۱۲ تیرماه ۱۳،

اولین تصاویر رسمی آئودی کواترو انتشار یافت

Bookmark and Share

چند روز مانده به آغاز نمایشگاه فرانکفورت و پس از چند ماه خبر و شایعه دربارهٔ سوپرکار هیبرید آئودی، این کارخانه اطلاعات رسمی این مدل را همراه با عکس‌هایی از این خودرو منتشر کرد. 

کواترو مهمترین مدل آئودی در نمایشگاه فرانفکورت خواهد بود. سرعت این سوپرکار تنها در ۳.۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. ترکیب موتور هشت سیلندر چهار لیتری با دو توربو و  موتور الکتریکی این خودرو ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، مصرف سوخت آن تنها ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و حداکثر سرعت خودرو ۳۰۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. 

تکنولوژی خودروهای دو دیفرانسیل کواترو مشهورترین دستاودر آئودی در صنعت خودرو است. از آغاز عرضه اولین مدل کواترو در سال ۱۹۸۰ تا کنون بیش از پنج میلیون آئودی دو دیفرانسیل با برند کواترو فروخته شده است. 

اولین تصاویر رسمی آئودی کواترو انتشار یافت

کواترو با ۴۶۰۲ میلی‌متر طول اندکی از آئودی ای۵ کوچکتر است. اما فاصله بین دو محور آن ۲۷۸۴ میلی‌متر و بیشتر از مدل ای۵ است. در طراحی آن از اولین مدل کواترو الهام گرفته شده است، که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۱ تولید شد. کواترو همچنین بسیار به کانسپتی با همین نام شبیه است که آئودی در سال ۲۰۱۰ در پاریس نمایش داده شد.  

آئودی هنوز تصمیم خود را دربارهٔ تولید این خودرو اعلام نکرده است، اما به احتمال بسیار آن را در تعدادی کم و با قمیتی بالا تولید خواهد کرد. 

چرا کواترو؟

اهمیت کواترو برای آئودی بیشتر از یک کانسپت است. این کارخانه در دهه هشتاد با‌عرضه مدل کواترو، برند خود را به عنوان ارائه‌کننده تکنولوژی برتر به دنیای خودرو معرفی کرد. شعار کارخانه آلمانی «پیشرفت از طریق تکنولوژی است» اما این روزها بیشتر طراحی و بازاریابی درست سبب فروش آئودی است تا فن‌آوری آن. 

فروش آئودی بسیار بالا است. این کارخانه در سال ۲۰۱۲ میلادی هفت میلیارد دلار فروش کرد. در همین سال ۱۴ درصد خودروهای گروه فولکس واگن با مارک آئودی تولید شد و  ۴۶ درصد سود گروه فولکس‌واگن مدیون آئودی بود. 

اولین تصاویر رسمی آئودی کواترو انتشار یافت

با این حال به نظر می‌رسد مدیران آئودی در برابر رقبای خود احساس امنیت نمی‌کنند. در حالی که ب ام و با خودروهای تمام الکتریکی خود به نمایشگاه فرانکفورت می‌آید تا برتری خود را در تکنولوژی به رخ بکشد، آئودی از ساخت سوپرکار الکتریکی آر۸ منصرف شده است. 

آئودی به تازگی مدل به روز شده‌ای از ای۸ را رونمایی کرده است که اگرچه به نقل از خود این کارخانه «در بین برترین‌ها در عرضه تکنولوژی‌های تازه است» در برابر نسل تازه مرسدس بنز کلاس اس که بدون تعارف خود را «بهترین مدل لوکس جهان» می‌خواند رقابت سختی پیش رو دارد. 

شاید به همین سبب باشد که آئودی به تازگی وولفگانگ دوئرهایمر، مدیر بخش تحقیقات و توسعه خود را برکنار کرد و اولریخ هاکنبرگ را از فولکس‌واگن به جای او منصوب کرد. اگرچه فروش آئودی در حال حاضر بسیار خوب است اما به نظر می‌رسد مدیران آئودی از آینده نگرانند. باید دید این سوپرکار هیبرید با تاکیدش بر قبل پرافتخار آئودی تا چه حد از نگرانی‌های آن‌ها خواهد کاست. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | آئودی | کواترو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۰۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.