اولین جشنواره مستقل موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

فستیوال موسیقی نواحی جنوب شرق ایران با عنوان ˝آئینه دار˝ به دبیری محمدرضا درویشی و با حضور ۳۰ نوازنده و خواننده از ۱۰ تا ۱۲ مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نشست خبری اولین فستیوال موسیقی نواحی جنوب شرق ایران صبح امروز با حضور محمدرضا درویشی(دبیر این فستیوال)، حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) و…. در خانه موسیقی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا نوربخش گفت: این فستیوال اولین جشنواره ای در حوزه موسیقی نواحی ایران محسوب می گردد که با حمایت بخش خصوصی قرار است برگزار شود و خانه موسیقی نیز حمایت خود را به عنوان حامی معنوی این حرکت نو از فستیوال موسیقی جنوب شرق ایران اعلام می کند.از آنجا که امسال اولین تجربه در این زمینه در حال انجام است و بسیاری از چالش های پیش روی برگزار کنندگان شاید مشخص نباشد ما از این فستیوال حمایت می کنیم؛ اما امیدواریم از سال آینده برگزاری چنین جشنواره ای را به طور کامل به موسسات خصوصی که صلاحیت برگزاری آن را دارند واگذار کنیم.

نوربخش در ادامه تاکید کرد: محمدرضا درویشی در طول بیش از ۳ دهه آغازگر فعالیت های اینچنینی در زمینه موسیقی نواحی ایران بوده و شاید اگر ایشان نبود بخش مهمی از موسیقی کشورمان که تا به امروز ثبت و ضبط شده وجود نداشت.

در ادامه این نشست محمدرضا درویشی گفت: پیش از انقلاب نیز هرگز فستیوال مستقلی برای موسیقی نواحی ایران نداشتیم. اگر در جشن هنر شیراز یا سالن تئاتر شهر یا هر سالن دیگری گروه هایی از مناطق مختلف کشورمان می آمدند و اجرا می کردند به همت و تلاش پروفسور فوزیه مجد بود.در ۶ دوره اول جشنواره موسیقی نواحی ایران من به عنوان دبیر جشنواره فعالیت می کردم که بعدها بنا به دلایلی تصمیم به کناره گیری از کار گرفتم.

محمدرضا درویشی تاکید کرد: تمام این جشنواره هایی که به آنها اشاره کردم با حمایت نهادها و مراکز دولتی برگزار می شد و این جشنواره«فستیوال موسیقی جنوب شرق ایران آئینه دار» اولین جشنواره ای است که با موضوع موسیقی نواحی توسط بخش خصوصی برگزار می گردد.

وی در مورد این فستیوال افزود: ما در این جشنواره شاهد حضور نوازندگان و خوانندگانی هستیم که از محدوده تربت جام و تایباد گرفته تا سیستان، بلوچستان و سرحد و مکران فعالیت می کنند. برای اجرا در این فستیوال ۳۰ نفر را از این مناطق دعوت کرده ایم که طی روزهای ۱۰ ، ۱۱ و ۱۲ مهر در خانه هنرمندان به روی صحنه خواهند رفت.

دبیر فستیوال موسیقی جنوب شرق ایران ادامه داد: هر روز ۲ اجرای ۹۰ دقیقه ای خواهیم داشت که در ادامه یکدیگر و از ساعت ۱۶ آغاز خواهند شد. این در حالی است که دو برنامه برگزاری ورک شاپ را نیز در برنامه مان داریم. طبق برنامه ریزی های انجام شده صبح روز ۱۱ مهر حمیدرضا اردلان ورک شاپی را پیرامون موسیقی تربت جام و تایباد برگزار می کند. خود من نیز صبح روز ۱۲ مهر ورک شاپ دیگری را دربارهٔ موسیقی سیستان، بلوچستان و سرحد برگزار خواهم کرد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی عنوان کرد: مراسم اختتامیه این فستیوال نیز شامگاه ۱۲ مهر با تجلیل از ۷ نفر از اساتید موسیقی نواحی کشورمان برگزار خواهد شد.

درویشی همچنین گفت: حامی مالی این فستیوال نیز احسان رسول اف است و طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است ضبط صوتی و تصویری از تمام اجراها انجام شود.برای استفاده مخاطبان و علاقمندان این اجراها نیز بلیت های ۱۰ هزار تومانی فروخته خواهد شد؛ دانشجویان هر رشته هنری نیز با ارائه کارت دانشجویی می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی برای تهیه بلیط استفاده کنند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.