اولین دیدار اخضر ابراهیمی و بشار اسد

رئیس جمهور سوریه گفت: سوریه با هر تلاش بی طرفانه برای پایان دادن به بحران همکاری می کند.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بشار اسد در دیدار اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد: سوریه با هر تلاش صادقانه و بی طرفانه برای پایان دادن به بحران کنونی در سوریه به طور کامل همکاری می کند.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد: تلاش های دولت سوریه در محور سیاسی ادامه دارد و همه گروه های سیاسی سوری می توانند در گفتگویی باز شرکت کنند.

وی افزود: موفقیت عمل سیاسی در سوریه به اعمال فشار بر کشورهایی که به حمایت مالی و آموزشی از تروریست های مسلح در این کشور می پردازند، مرتبط است.

اخضر ابراهیمی نیز در این دیدار گفت: به صورت مستقل به فعالیت های خود برای پایان دادن به بحران سوریه ادامه می دهد و طرح شش ماده ای کوفی عنان و بیانیه ژنو اساس کار وی در سوریه است.

اخضر ابراهیمی روز پنجشنبه برای دیدار و گفتگو با طرف های سوری اعم از مقامات رسمی ، یا نمایندگان گروه های مخالف نظام سیاسی وارد دمشق شد.
این فرستاده بین المللی همچنین با شماری از سفیران کشورهای اثرگذار در سوریه از جمله سفیر کشورمان دیدار کرد.
ابراهیمی در آغاز ورود به سوریه تصریح کرد: در این ماموریت تلاش خواهد کرد تا طرفهای درگیر را به پایان خشونت و آغاز گفتگو به منظور پایان بحران در این کشور به منظور برقراری مجدد آرامش در جامعه سوریه تشویق کند.
 

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.