اولین روز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نصب تبلیغات انتخاباتی بر در و دیوار شهر و جنب و جوش هواداران نامزدها برای نصب تبلیغات، حال و هوای انتخاباتی را دوباره به شهر آورد.

اگرچه تبلیغات رسمی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز (پنج شنبه) آغاز شده اما حجم گسترده ای از تبلیغات در مناطق شهری نصب شده است که این نشان از عزم نامزدها برای رقابتی تنگاتنگ برای ورود به ساختمان بهارستان دارد.

شهروندانی که صبح امروز در شهر و به ویژه میادین اصلی تردد می کردند با تبلیغاتی مواجه شدند که بر دیوارهای شهر نصب شده اند و با جوانانی برخورد می کردند که تراکتهای تبلیغاتی حاوی اسامی مورد حمایت جناح های سیاسی را بین رهگذران پخش می کردند.

‘حسن یوسفی’ جوانی که در میدان انقلاب به بنرهای تبلیغاتی نصب شده نگاهی می اندازد می گوید: پیش بینی می کند که مردم در مرحله دوم انتخابات در ۱۵ اردیبهشت، مانند مرحله اول حضوری فعال داشته و حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

‘معصومه صدرالحسینی’ دختر دانشجویی نیز که برای خرید کتاب به میدان انقلاب آمده، انتخابات مجلس را در آینده کشور تاثیر گذار می داند و خاطر نشان می شود: سلایق و اولویت های شهروندان ممکن است نسبت به مرحله اول انتخابات تفاوت کند و در این میان، تبلیغات، نقش مهمی در آشنا کردن مردم با دیدگاه ها و برنامه های نامزدها ایفا می کنند.

اولین روز شروع تبلیغات مرحله دوم انتخابات بین روزهای تعطیل شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جمعه قرار گرفته است، اما می توان انتظار داشت که در روز شنبه و با آغاز هفته جدید تنور تبلیغات انتخاباتی گرمتر از امروز شود.

** رقابت ۱۳۰ نامزد برای ۶۵ کرسی مجلس

از ساعت ۸ صبح امروز (پنج شنبه) ۱۳۰ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات در ۱۸ استان و در ۳۳ حوزه انتخابیه برای تعیین تکلیف ۶۵ کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت خود را آغاز کردند که در این میان، شهر تهران با ۲۵ کرسی باقی مانده و ۵۰ نامزد انتخاباتی بیشترین شمار رقابت کنندگان را به خود اختصاص داده است.

این نامزدها به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز رای گیری فرصت دارند با ارایه دیدگاه ها و برنامه های خود نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

نکته قابل توجه در این مرحله از انتخابات برای شهروندان تهرانی، برگزاری رایانه ای انتخابات در برخی شعب رای گیری است.

در دور دوم انتخابات در ۱۴ هزار و ۳۰۰ شعبه رای گیری انجام می شود که از میان آنها حوزه های انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار- تویسرکان- تفرش، آشتیان و فراهان – شیراز- گرگان و آق قلا- مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم حوزه هایی هستند که انتخابات به صورت رایانه ای در آنها برگزار می شود و شهروندان تهرانی نیز در ۵۰ شعبه اخذ رای در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر انتخابات رایانه ای را تجربه می کنند.

سیام**۲۰۲۲**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۹۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.