اولین روز مسابقات وزنه برداری در پیونگ یانگ/ تیم میزبان، بیشترین مدالهای روز اول را تصاحب کرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه برداری باشگاههای آسیا و کاپ جوانان آسیا با حضور وزیر فرهنگ و ورزش کره شمالی در استادیوم ۶هزار نفری شهر پیونگ یانگ برگزار شد.

 

در این مراسم پس از نقش آفرینی گروههای سنتی که با استقبال حاضران روبرو شد، علی مرادی دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا طی سخنانی با قدردانی از تلاش مسئولان کره شمالی در برگزاری مناسب مسابقات و رفع مشکلات آن اظهار داشت: امیدوارم ورزش و بخصوص، وزنه برداری بتواند در جهت صلح و دوستی بین ملتها تاثیر مثبت داشته باشد.

همچنین …. وزیر فرهنگ و ورزش کره شمالی گفت: از اینکه فرصت میزبانی مسابقات از سوی دبیرکل فدراسیون وزنه برداری آسیا برای اولین بار در اختیار کشورش قرار گرفته خرسند است و آرزو دارد این موضوع، فتح بابی باشد تا در آینده نیز بازیها در کره شمالی برگزار شود.

سپس اولین مسابقه در وزن دسته ۴۸  کیلوگرم زنان بین ۱۱ ورزشکار برگزار شد که نتیجه آن به شرح زیر است:

جوانان باشگاههای آسیا(زنان)

مدال طلای یک ضرب به پایک ایل هوا از کره شمالی، مدال نقره به سونووال منالیشا ازهندوستان و مدال برنز به وانگ لی ازچین تعلق گرفت.

مدال طلای دو ضرب به پایک ایل هوا از کره شمالی و مدال نقره آن به وانگ لی ازچین و مدال برنز به سونووال منالیشا ازهندوستان  اهدا شد.

مدال طلای مجموع به پایک ایل هوا از کره شمالی و مدال نقره به وانگ لی ازچین و مدال برنز به سونووال منالیشا ازهندوستان اختصاص یافت.

 

کاپ جوانان آسیا( زنان)

 

مدال طلای یک ضرب به لی جونگ هوی از کره شمالی، مدال نقره به سونووال منالیشا ازهندوستان و مدال برنز به وانگ لی ازچین تعلق گرفت.

مدال طلای دو ضرب به کیم یون می از کره شمالی و مدال نقره آن به وانگ لی ازچین و مدال برنز به لی جونگ هوی از کره شمالی اهدا شد.

مدال طلای مجموع به لی جونگ هوی از کره شمالی و مدال نقره به وانگ لی ازچین و مدال برنز به سونووال منالیشا ازهندوستان اختصاص یافت.

 

 

قضاوت این بازی ها را داورانی ازهندوستان، مغولستان و کره شمالی بر عهده داشتند.

گفتنی است در این دوره از مسابقات جام باشگاههای آسیا هیچ تیمی از جمهوری اسلامی  ایران حضور ندارد و فدراسیون وزنه برداری کشورمان در باره این رفتار خود توضیح رسمی ارائه نکرده است.۱۷۱۷

 


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.