اولین زمزمه‌های کاهش عیار طلا

قیمت طلا بدون تغییر باقی ماند

بینا- رئیس انجمن صنفی کارگران طلا ساز تهران معتقد است که کاهش عیار طلا به طور یقین رونق تولید آن را در کشور بدنبال خواهد داشت.

به گزارش بینا، احمد حبیبی به ایرنا، افزود: هم اکنون به علت افزایش قیمت طلا، میزان خرید طلا و جواهر از سوی مردم کاهش یافته است، اما در صورتی که عیار طلا را کاهش دهیم قدرت خرید مردم برای خرید این نوع زیورآلات افزایش می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش عیار طلا به معنای رونق دوباره تولید در این صنف است، گفت: هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته عیار طلا را برای اینکه تعداد بیشتری از مردم بتوانند طلا بخرند، کاهش داده اند.

حبیبی گفت: واحدهای طلاساز در کشور تاکنون از وامهای زودبازده هم استفاده نکرده اند و این در حالی است که این واحدها نیاز به تحرکی دوباره برای رونق تولید دارند.

وی با اشاره به کاهش شدید فعالیت واحدهای طلاساز در کشور ،تاکید کرد که با کاهش عیار طلا می توان از تولیدکنندگان این صنف حمایت و در نهایت به ایجاد اشتغال کمک کرد.

به گفته ی رئیس انجمن صنفی کارگران طلا ساز تهران، سالهای گذشته و در ماه های پایانی سال سفارش های ساخت طلا به حدی زیاد بود که کارگران فرصت ترک کارگاه ها و سرزدن به خانواده هایشان را نداشتند ، در حالی که اکنون با افزایش قیمت طلا کار تولیدی در این صنف با مشکل مواجه شده است.

وی بااشاره به توانایی های صنعت ساخت طلاوجواهر کشور گفت:بادقت در بسیاری از طرح های خارجی متوجه می شویم که طراحی آنها برگرفته از مدلهای ایرانی است و در صورت حمایت ، قادر به صادرات زیور آلات طلا هم خواهیم بود.

وی گفت: هزینه ساخت به همراه مالیات بر ارزش افزوده ، قیمت ساخت طلا را افزایش داده و این امر به نفع کارفرمایان نیست و مانع پیشرفت صنعتگران داخلی است.

حبیبی یادآور شد: توانمندی هر کارگر طلا ساز ایرانی مهارتی معادل سه کارگر خارجی است که این امر به پایین بودن هزینه های تولید می انجامد و اگر بر کیفیت کار بیفزاییم به طور یقین در زمینه ساخت طلا به موفقیت های چشمگیری خواهیم رسید.

حبیبی با تاکید بر لزوم کاهش عیار طلا ،تصریح کرد که دولت با این امر می تواند صنعت طلا و جواهر کشور را از نابودی نجات دهد.

این فعال جامعه کار در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال بنام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است دولت باید تمام توان خود را در حمایت از تولید بکار گیرد که کارگران طلاساز مستثنی از این امر نیستند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.