اولین مادربورد های AMD دنیا سازگار با ویندوز ۸

 
ایسوس جهت فراهم نمودن بهترین امکانات مبتنی بر پلتفرم‌های AMD برای کاربران، تعداد زیادی از محصولات خود را از مادربوردهای Mainstream گرفته تا مادر بوردهای اختصاصی سری ROG و TUF، مادربوردها سازگار با سوکت FM1 و مدل‌های مقرون به صرفه مبتنی بر APU را به روز رسانی کرده است. هر یک از این محصولات به فناوری‌های اختصاصی ایسوس از جمله Remote GO!، Network iControl، Direct Key و… مجهز شده‌اند که همگی از قابلیت سازگاری با نسخه جدید سیستم عامل ویندوز نیز برخوردار می‌باشند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مادربوردها AM3+/990FX کاملاً به‌روزرسانی شده و به همراه ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌شوند که توانمندی‌های ویندوز ۸ را افزایش خواهند داد. قابلیت Fast Boot موجب بالا رفتن سرعت بوت شدن سیستم عامل شده و دسترسی به ویندوز ۸ برای کاربر را تنها در ۲ ثانیه میسر می‌کند که در نهایت زمان تلف شده کاربر به میزان چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. ویژگی ASUS Boot Setting، فرآیند بوت سیستم را با استفاده از یک بایوس کاربرپسند نسبت به گذشته منعطف‌تر کرده و دسترسی به آن تنها با یک کلیک امکان‌پذیر است. Exclusive DirectKey برای کاربرانی توسعه یافته است که اغلب نیازمند دسترسی سریع و مداوم به بایوس سیستم می‌باشند.
تمامی ویژگی‌های ذکر شده ارتباط مستقیمی با قابلیت‌های ویندوز ۸ دارند اما ایسوس پا را فراتر گذاشته و قابلیت‌های دیگری نیز به این محصولات افزوده است. پردازنده‌های جدید Dual Intelligent 3 به همراه SMART DIGI+ Key، مدار رگولاتور به صورت دیجیتال و با کنترلرهای مجزا برای پردازنده و DRAM، پایداری یکپارچه سیستم، کارایی و بازده انرژی و پتانسیل اورکلاکینگ بخشی از این طراحی‌های نوین ASUS هستند که در سری مادربوردها M5A99/97 و TUF SABERTOOTH 990FX R2.0 در دسترس خواهند بود.
Crosshair V Formula-Z مادربورد جدیدی از سری AM3+ می‌باشد که علاوه بر بهره گیری از فناوری‌های اختصاصی سری ROG، از قابلیت‌های ذکر شده در خصوص پلتفرم‌های جدید ایسوس نیز برخوردارند که تجربه‌ای جدید از اجرای بازی روی پلتفرم‌های AMD و ویندوز ۸ را برای گیمرها به همراه خواهند داشت. قابلیت‌های اورکلاکینگ ROG Extreme Engine Digi+ II جهت کنترل و انتقال برق، SupremeFX III برای ایجاد صدای با کیفیت و واضح از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌روند.
 
ایسوس برای سوکت FM1 سازگار با چیپ ست‌های A75 و A55 شرکت AMD، مادربوردها جدیدی را ارائه کرده است که قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۸ را نیز دارند. مادربوردها سری F1A75-M PRO R2.0 و F1A55 R2.0 از توانایی سازگاری با سیستم‌عامل جدید و عرضه فناوری‌های اختصاصی ایسوس مبتنی بر پردازنده‌های AMD برخوردارند. F1A75-M PRO R2.0 به پردازنده Dual Intelligent Processor 2 به همراه کنترلرهای TPU و EPU مجهز شده است. به علاوه DIGI+VRM که قابلیت تنظیم ولتاژ را در زمان اورکلاکینگ در اختیار دارد. از دیگر ویژگی‌های این مادربوردها می‌توان به Network iControl، LucidLogix Virtu MVP، بایوس UEFI و Al Suite II اشاره کرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.