اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت افتتاح می شود

به گزارش ایرنا، ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز پنجشنبه طی یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود: با ایجاد این نمایشگاه، سطح روابط اقتصادی و تجاری تهران – بیروت همزمان با گسترش روابط سیاسی، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد بود.

رکن آبادی با اشاره به سفر سال گذشته ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری ایران به لبنان تصریح کرد: این سفر نقطه عطفی در تقویت روابط دو جانبه در عرصه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، علمی، فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی و نیز امضای تفاهمنامه های همکاری های دوجانبه بود.

وی با بیان جایگاه ویژه لبنان به عنوان یکی از مراکز بازرگانی، بانکداری و جهانگردی منطقه خاورمیانه و نیز با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران گفت: بازار کالای ۱۴ کشور عربی منطقه و کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان به حلقه مشترکی برای ورود کالاهای ایرانی به بازار این کشورها تبدیل شده اند.

سفیر ایران ادامه داد: سطح مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و لبنان در حال حاضر با توجه به وجود امکانات زیاد و افزایش ظرفیت های اقتصادی دو کشور، در شرایط خوبی قرار ندارد که علت آن نیز به شناخت ناکافی از وجود امکانات و ظرفیت ها در پخش خصوصی دو کشور باز می گردد.

رکن آبادی با اشاره به هدف ایجاد اولین نمایشگاه اختصاصی اقتصادی، تجاری ایران در لبنان تحت عنوان ‘ساخت ایران’ اظهار کرد: پیشرفت روابط اقتصادی و تجارتی دو کشور با هدف افزایش سطح مبادلات و فراهم کردن زمینه شناخت امکانات اقتصادی، صنعتی و تکنولوژی پیشرفته حمهوری اسلامی به لبنان از هدف های اصلی ایجاد این نمایشگاه است.

اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در لبنان قرار است با حضور ۷۵ شرکت ایرانی در زمینه های صنایع غذایی، صنعت، خودروسازی، فرش دستباف، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، فراورده های دارویی، خدمات فنی ومهندسی، ساختمان، کشاورزی، صنایع تبدیلی، پتروشیمی و… در فضایی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در بیروت برگزار شود.

لبنان به عنوان چهار راه تجاری و بانکی منطقه خاورمیانه، زیر ساخت مناسبی برای صادرات مجدد کالاهای ایران به سراسر جهان دارد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۹۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.