اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های ایران در لبنان افتتاح شد

به گزارش ایرنا از بیروت، عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه بیش از ۶۰۰ نفر از شخصیت های مختلف اقتصادی، تجاری، سیاسی، مذهبی و علمی لبنان از جمله روسای اتاق های بازرگانی شهرهای مختلف لبنان، رهبران احزاب سیاسی، اعضای شورای مشترک بازرگانان دو کشور و خبرنگاران شبکه های تلویزیونی و روزنامه های لبنانی، حضور داشتند.

وزیر تجارت لبنان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آن را دلیلی بر اهمیت تعمیق روابط میان دو کشور برادر ایران و لبنان دانست و گفت: این نمایشگاه برای این است که این طرز فکر را که گفته می شود، ایران فقط در صنعت فرش کوشاست، تصحیح کند.

نحاس با تاکید بر اینکه این نمایشگاه نشان می دهد که ایران کشوری بزرگ در زمینه های مختلف بوده و ما را به بهبود روابط دو جانبه فرامی خواند، اظهار داشت: باید تفاهمنامه های امضا شده میان دو کشور به مرحله اجرا درآید و کمیته هایی به این منظور تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه حاکی از وجود اراده سیاسی برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین دو کشور است و گام مهمی در راه اجرای اسناد همکاری دو جانبه تلقی می‌شود.

وزیر اقتصاد و تجارت لبنان آمادگی این کشور را برای افزایش همکاری های دوجانبه نمایشگاهی اعلام کرد.

‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این مراسم گفت: افتتاح این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۷۰ شرکت تجاری تحت عنوان ‘ساخت ایران’، رخدادی مهم در روابط بازرگانی میان دوکشور دوست و برادر ایران و لبنان به شمار می آید.

رکن آبادی افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعتی، تجاری، فرش، پزشکی، فن‌آوری، ارتباطاتی، خودرو، کشاورزی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع تبدیلی، خدمات گردشگری، انرژی و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی به‌ نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به سفر ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی به لبنان تصریح کرد: این سفر نقطه عطفی در تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، علمی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی بود.

وی ادامه داد: نشست کمیته عالی همکاری های دوجانبه در سال جاری با حضور ‘نجیب میقاتی’ نخست وزیر لبنان و ‘محمدرضا رحیمی ‘معاون اول رییس جمهوری ایران منجر به امضای تفاهمنامه های همکاری درعرصه های مختلف شده و اینک زمان آن رسیده است که این تفاهمنامه ها به مرحله اجرا درآیند.

رکن آبادی اظهار امیدواری کرد: ایران و لبنان از فواید و ثمرات این نوع نمایشگاه ها بهره مند شوند.

نمایشگاه ساخت ایران در فضایی بالغ بر دو هزار متر مربع تا بیست و هشتم خرداد ماه به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه تعداد زیادی از شرکت ها و موسسات مهم ایرانی تولیدات خود را ارایه خواهند کرد.

شخصیت های مختلفی از لبنان و جهان عرب از جمله ‘عدنان قصار’ رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی کشورهای عربی و حدود یک صد تن از بازرگانان کشورهای سوریه و اردن نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

فضای نمایشگاه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده و بیش از ۷۰ شرکت مختلف ایرانی در بخش های تجهیزات پزشکی، فرش دستباف، صنعت، خودرو، ساختمان و تاسیسات، صنایع غذایی، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، مواد شیمیایی، خشکبار و بخش های متفرقه در آن شرکت کرده اند.

خاورم*۲۰۲۳**۲۰۲۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.