اولین واکنش‌ها به فیلم جدید مامور ۰۰۷ / «اسکال‌فای» یکی از بهترین فیلم‌های مجموعه جیمز باند است

به گزارش خبرآنلاین، دانیل کریگ در بیست و سومین فیلم جیمز باند به کارگردانی سام مندس فیلمساز برنده اسکار برای سومین بار به نقش مامور ۰۰۷ ظاهر شده است.
 

جفری مکناب منتقد ایندیپندنت گفت: «هرچند «اسکای‌فال» یک موفقیت تمام عیار نیست، اما قطعا یکی از بهترین فیلم‌های باند در سال‌های اخیر است.»
 

مکناب در نقد خود اضافه کرد: «مندس به مبانی بازگشته است: تعقیب و گریزها، کارهای نمایشی، مبارزه‌ها.»
 

او ادامه داد: «او همزمان با ظرافت، مجموعه باند را از نو خلق کرده و به شخصیت‌ها بسیار فراتر از آنچه عادت کرده‌ایم، عمق بخشیده است.» 
 

کیت میور نویسنده تایمز از «اسکای‌فال» به عنوان «یک فیلم بریتانیایی فوق‌العاده» نام برد و نوشت: «از لحظه شنیده شدن صدای آدل که فضایی نوستالژیک خلق می‌کند، تماشاگر می‌داند «اسکای‌فال» بازگشتی پیروزمندانه به باند در شکل کلاسیک‌اش است.»
 

باز بامیگبوی نویسنده دیلی میل به «اسکای‌فال» از پنج ستاره، پنج ستاره داد و آن را «تلفیقی شگفت‌انگیز از باند، بورن و «تنها در خانه» نامید.»


دانیل کریگ برای سومین بار نقش جیمز باند را بازی کرده است
 

رابی کالین در تلگراف، مندس را تحسین کرد و نوشت: «او نمی‌ترسد و اجازه خلق لحظه‌های دراماتیک آرام را می‌دهد. راجر دیکینز فیلمبردار درجه یک هم کاری می‌کند که سکانس‌های اکشن بسیار بلندپروازانه باعث خلق زیباترین فیلم باند در ۵۰ سال عمر این مجموعه شود.» 

جودی دنچ در «اسکای‌فال» بار دیگر به نقش «ام» رئیس «ام آی ۶»‌ ظاهر شده و رالف فاینس نقش یک مامور دولت بریتانیا را بازی می‌کند. بن ویشاو بازیگر نقش «کیو» است و نائومی هریس، بره‌نیس مارلو، آلبرت فینی، هلن مکروری، اولا راپاسه و تونیا سوتیروپولو هم در این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند.   
 

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار در «اسکای‌فال» نقش ضدقهرمان اصلی را بازی می‌کند. منتقدان بازی باردم در نقش سیلوا را مورد تحسین قرار داده‌اند.
 

مکناب نوشت: «شخصیت او در «اسکای‌فال» ترکیبی از رقت‌بار بودن، سبک گروتسک و وحشی‌گری به شیوه هانیبال لکتر است.»
 

کارولین جوئیت در اکسپرس نوشت: «او مانند ارنست بلوفلد ضدقهرمانی نیست که به دنبال تسلط بر دنیا باشد. او کمی تحت‌الشعاع موهایش است، اما در همه حال غافلگیرکننده ظاهر می‌شود.»
 

جوئیت اضافه کرد: «اینکه سیلوا می‌تواند در همین حال ما را بخنداند، باعث می‌شود خیلی بیشتر تهدیدآمیز به نظر برسد.»


بازی خاویر باردم در نقش ضدقهرمان «اسکای‌فال» مورد توجه منتقدان قرار گرفته است
 

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر که یکی از معدود منتقدان آمریکایی حاضر در اکران خصوصی فیلم «اسکای‌فال» در روز جمعه بود، این فیلم را «یک نمایش جدی و تماشایی» توصیف کرد و نوشت: «فیلم خوش‌ساخت «اسکای‌فال» قطعا از سوی هواداران وفادار به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های باند مورد استقبال قرار می‌گیرد و کاری می‌کند که تماشاگر بخواهد فیلم بعدی را کمتر از چهار سال دیگر ببیند.»
 

در همین حال، زان بروکس منتقد گاردین در حد دیگر منتقدان تحت تاثیر «اسکای‌فال» قرار نگرفته است.
 

او از پنج ستاره، سه ستاره به «اسکای‌فال» داد و هرچند از نیمه اول فیلم تعریف کرد، اما در ادامه نوشت: «فیلم در نهایت اجازه می‌دهد ‌احساساتی‌گری، قدرت تشخیص‌اش را تحت‌الشعاع قرار بدهد.»   
 

در «اسکای‌فال» وفاداری جیمز باند به «ام» مورد آزمون قرار می‌گیرد و این زمانی است که گذشته «ام» فاش می‌شود و «ام آی ۶»‌ (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مورد حمله قرار می‌گیرد. در همین حال ۰۰۷ باید تهدیدها را خنثی کند، بی‌آنکه برای‌اش مهم باشد این کار به لحاظ شخصی چقدر برایش هزینه دارد.

بیست و سومین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) در بریتانیا و بسیاری از کشورها در سطح بین‌المللی روی پرده می‌رود و از ۹ نوامبر (۱۹ آبان) در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید.

جیمز باند طولانی‌ترین مجموعه سینمایی دنیاست. ‌دو فیلم آخر باند با بازی کریگ در دنیا حدود ۱٫۲ میلیارد دلار فروش داشتند. تا پیش از کریگ ستاره‌هایی چون شان کانری، راجر مور و پیرس برازنان نقش مامور ۰۰۷ را بازی کرده‌اند.
 

بی‌بی‌سی / ۱۴ اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.