اولین پیوند دست در ایران+تصاویر

۰۹م اسفند ،

ممتازنیوز: این عمل پیوند در واقع پیوند دست از بالای مچ از یک جوان ۲۵ ساله مرگ مغزی به یک مرد ۳۷ ساله که ۶ سال پیش دست خود را در یک اتفاق بر اثر کار با چرخ گوشت از دست داده بود،انجام شد.ویژگی مهم این عمل این است که دست از یک فرد فوت شده و جسد به یک فرد زنده پیوند شده که این کار برای اولین بار در کشور و اولین بار در منطقه خاورمیانه و کشورهای منطقه شرق مدیترانه انجام شده است.

عضو تیم پیوند دست بیمارستان ۱۵ خرداد گفت: اولین عمل جراحی پیوند دست از جسد در ایران بعد از ۸.۵ ساعت نفس گیر با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش فارس، مسعود یاوری افزود: این عمل پیوند از ساعت ۵ صبح امروز در بیمارستان فوق تخصصی ۱۵ خرداد آغاز شد و تا همین لحظه ادامه داشت و اکنون عمل جراحی تقریباً به پایان رسیده و با موفقیت همراه بوده است.

وی ادامه داد: این عمل پیوند در واقع پیوند دست از بالای مچ از یک جوان ۲۵ ساله مرگ مغزی به یک مرد ۳۷ ساله که ۶ سال پیش دست خود را در یک اتفاق بر اثر کار با چرخ گوشت از دست داده بود،انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:‌ پیوند دست از اشخاص به خودشان به وفور در قبل در کشور انجام شده و بسیارند اشخاصی که بعد از قطع شدن دستشان در یک اتفاق در این بیمارستان دست آنها دوباره به خودشان پیوند می‌شود. ویژگی مهم این عمل این است که دست از یک فرد فوت شده و جسد به یک فرد زنده پیوند شده که این کار برای اولین بار در کشور و اولین بار در منطقه خاورمیانه و کشورهای منطقه شرق مدیترانه انجام شده است.

وی گفت:‌ این پیوند دست با تمام جزئیات آن و پیوند عصبها و رگها با موفقیت به پایان رسیده و خون در رگهای دست پیوندی به جریان افتاده است اما اینکه فرد بتواند دست پیوندی خود را حرکت دهد نیاز به حداقل دو هفته زمان است.

یاوری افزود: اقدامات لازم شامل شیمی درمانی برای جلوگیری از پس زدن پیوند نیز بعد از عمل باید ادامه پیدا کند اما جراحی کاملاً موفقیت آ‌میز بوده است.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.