اول از روی عادت چادری بود اما …

اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط می تونم بگم که ایمان و زندگی و… همه و همه را بعد از خــــــــدا مدیون حضرت مــــــــادر هستم که الان در این شرایط سخت با افتــــــــخار چادر سر می کنم نه از روی عادت!

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛


حتما با سلسه مطالبی با عنوان “خانم‌ها حتما بخوانند” یا محوریت مسئله حجاب که هر شب در مجله شبانه منتشر می‌شود آشنا میباشید.

اگر شما دوستان گرامی نیز مطلب، خاطره،دلنوشته و … در مورد مسئله حجاب دارید می توانید به ایمیل bashgaheshabaneh@gmail.com ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود شما حتی می توانید در این بخش مطالب دیگر عزیزان را نقد کنید.

———————————————————————

من متولد سال ۷۲ هستم و دانشجوی دندان پزشکی
 
در یک خانواده مذهبی متولد شدم ولی چادر را به اصرار مادرم یا خانواده انتخاب نکردم یعنی مادرم هیچ گونه فشار و اجباری بر من وارد نکردند. چون کل فامیل و اقوام چادری می باشند منم فکر میکردم که چادر سر کردن یه اصله! سر کردنش برام بسیار ناخوشایند نبود. شاید اگه ناخوشایند می بود و سر نمیکردم خانواده اصرار میکردن!
 
دقیقا یادم نیست اولین بار چه زمانی بود که چادر سرم کردم از کودکی به سبب مجاورتمون با امام رضا علیه السلام برای حرم رفتن چادر می پوشیدم ولی به شکل مرتب از اول راهنمایی آغاز شد که در یک مدرسه ی مذهبی ثبت نام کردم و چادر آنجا اجباری بود و دبیرستان هم همین طور
 
در تمام این مدت من برای رفتن به مدرسه و خارج آن چادر به سر میکردم ولی هیچ منطق و استدلالی برای آن نداشتم و سعی هم نمیکردم که از کسی بپرسم!خلاصه بگم شده بود عــــــــادت…!
 
تا اینکه سال ۸۸(سوم دبیرستان) خدا طلبید و خانوادگی رفتیم حج تمتع! تک تک ثانیه های اونجا بودن شیـــــرین ترین لحظات زندگیم بود و خـــــواب های بعد از آمدن هم همینطور! که کلا مسیر زندگیم را عوض کرد…
 
فضای حج واسه یه نوجوان بسیار جالبه مخصوصا اینکه اولین سفرش باشه! از وصف صحرای عرفات و منا که واقعا زبونم قاصره!
 
همین جریان سبب شد بفهمم چقدر ارزشم بسیاره و نسبت به حجاب و عفافم با آگاهی رفتار کنم
 
در آخر فقط می تونم بگم که ایمان و زندگی و… همه و همه را بعد از خــــــــدا مدیون حضرت مــــــــادر هستم که الان در این شرایط سخت با افتــــــــخار چادر سر می کنم نه از روی عادت!
 
چادر من سنگر من است و من سنگر سیاهم را عاشقانه دوست دارم…
 
افتخار می کنم که وارث چادر فاطمه ام…
ممنون که حرفامو خوندید.در پناه حق پاینده باشید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.