اوپک پلاس به کمبود ساختگی عرضه نفت واکنش نشان دهد

رییس آژانس بین المللی انرژی با بیان این که بازارهای نفت از کمبود عرضه مصنوعی رنج می برند، ابراز امیدواری کرد تولیدکنندگان اوپک پلاس در دیدار آتی خود اقدام بیشتری برای پایین آوردن قیمتها انجام دهند.

اوپک پلاس به کمبود ساختگی عرضه نفت واکنش نشان دهد

به گزارش ممتاز نیوز، فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی با اشاره به این که بعضی از کشورها در زمینه قیمتهای نفت و گاز موضع مفیدی اتخاذ نکردند، اعلام کرد عرضه کافی به دست مصرف کنندگان نمی رسد.

بیرول در اظهارات آنلاینی گفت: عاملی که مایلم تاکید کنم که باعث این قیمتهای بالا شده است، موضع بعضی از تامین کنندگان بزرگ نفت و گاز و بعضی از کشورهایی است که از نظر ما موضع مفیدی در این زمینه اتخاذ نکردند. وی افزود: بعضی از محدودیتهایی که در بازارهای امروز وجود دارد، می تواند محدودیتهای ساختگی قلمداد شود زیرا در حال حاضر در بازارهای نفت نزدیک به شش میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد تولید در تولیدکنندگان اوپک پلاس وجود دارد.

اوپک و متحدانش به درخواستهای آمریکا و کشورهای مصرف کننده بزرگ دیگر نفت برای افزایش بیشتر تولید اعتنایی نکرده اند.

بیرول گفت: امیدوار است هنگامی که این گروه در دوم دسامبر برای مذاکره درباره سیاست تولید دیدار می کند، اقدامات ضروری را به منظور آسودگی خاطر بازارهای نفت جهانی و کمک به پایین بردن قیمتها به سطح معقول انجام دهد. وی افزود: روسیه می تواند به راحتی صادرات گاز به اروپا را حدود ۱۵ درصد افزایش دهد تا از کمبود عرضه و روند صعودی قیمتها بکاهد.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر آژانس بین المللی انرژی گفت: اگرچه منطق اقدام آمریکا و مصرف کنندگان بزرگ دیگر در آزادسازی نفت از ذخایر ملی خود برای مهار افزایش قیمتها را درک می کند اما این سازمان تنها به اختلالات عرضه بزرگ واکنش نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.