ایازی: هدف ما، افزایش حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است

همایش “مدیریت ورزش و تفریح در اوقات فراغت تابستانه”؛

خبرگزاری آریا- سیدهادی ایازی، هدف شهرداری تهران از ارائه خدمات اجتماعی را افزایش حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، ایازی با اشاره به اقدامات گسترده مسئولان سازمان ورزش در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، بالاخص ورزش شهروندی، گفت: حضور شهروندان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی کمک شایانی در تبدیل شهرداری از نهادی خدماتی به نهادی اجتماعی خواهد کرد.

ایازی در خصوص برنامه‌های ارائه شده از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران از جمله برگزاری جشنواره‌های تفریحی – ورزشی سخن گفت و افزود: برپایی جشنواره‌های تفریحی – ورزشی “رازی” و “قنوت انتظار” علاوه بر این‌که نشان‌دهنده وجود امید و آگاهی در شهروندان بود، نشاط، سلامت و امکان تفریح خانوادگی را برای شهروندان مهیا ساخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خطاب به مسئولان ورزشی گفت: از آنجایی که هدف ما افزایش حضور مردم و ارائه خدمات ورزشی رایگان به همراه امکانات سهل‌الوصول به شهروندان است، لازم است علاوه بر ارائه امکانات ورزشی، برای حضور شهروندان نیز بسترسازی شود.

وی با اشاره به هدایت ورزش به کوچکترین بخش جامعه یعنی محلات پایتخت، به همراه تشکیل هیأت امنای محله، سرای محله و احداث زمین‌های ورزشی به مسئولیت مدیر محله اذعان داشت: مدیران ورزشی محلات باید کلیه علائق و نیازهای اقشار مختلف را برای حضور بیش از پیش ساکنین محلات در عرصه فرهنگی ورزشی فراهم کنند.

ایازی با بیان این مطلب که “افزایش حضور مردم در عرصه فرهنگی – ورزشی بدون شک اقدامی مؤثر برای حضور آنان در عرصه خدماتی نیز خواهد شد” گفت: آنچه حائز اهمیت است شناخت دقیق نیازهای جامعه برای ایجاد زمینه مناسب به منظور مشارکت شهروندان در اداره امور شهر است.

معاون فرهنگی ورزشی شهرداری تهران همچنین مسئولان و مدیران ورزشی را به هزینه وقت و زمان بیشتر در خصوص ورزش توصیه کرد و ادامه داد: هر قدر در زمینه ورزش و تفریحات ورزشی هزینه بیشتری صرف شود از هزینه‌های درمانی و همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰ هزار تیم ورزشی در محلات تهران در قالب یک المپیاد ورزشی گسترده با یکدیگر در حال رقابت هستند و این امر مسئولیت مدیران ورزشی را برای افزایش تیم‌های ورزشی سنگین‌تر می‌سازد چراکه افزایش تعداد ورزشکاران، گامی مؤثر در راستای افزایش مشارکت مردم در عرصه ورزش است.

سیدمحمد هادی ایازی در پایان، مسئولان و مدیران ورزش شهرداری را به تلاش مضاعف برای فرهنگ‌سازی ورزشی و ارائه الگوهای سالم تفریحی به شهروندان تشویق و اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ای منسجم، تهران به‌عنوان الگویی ورزشی برای سایر شهرهای ایران تبدیل شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.